به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، در نشست معاون وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان مردم بابل و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، موضوع بهسازی معابر شهری، توسعه زیرساختهای فرهنگی و تسریع در پروژههای بازآفرینی شهری مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست که با حضور حسن حسننتاج نماینده بابل و علی کشوری نماینده قائمشهر برگزار شد، عبدالرضا گلپایگانی با درخواست تأمین قیر برای بهسازی و آسفالت معابر فرسوده و مضمحل شهرهای حوزه بابل موافقت کرد. بر این اساس، در گام نخست دو هزار تن قیر برای هفت شهر حوزه بابل اختصاص مییابد تا عملیات بهسازی مسیرهای خاکی و معابر آسیبدیده آغاز شده و تا تکمیل کامل این مسیرها ادامه یابد.
همچنین در این نشست، روند تکمیل و بهرهبرداری از پروژه فرهنگسرای قائمشهر به عنوان یکی از شاخصترین پروژههای بازآفرینی شهری مورد بررسی قرار گرفت. این مجموعه فرهنگی که با امکانات کامل احداث شده، در بهمنماه به شهرداری تحویل داده شده اما هنوز به بهرهبرداری نرسیده است.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد پیمانکار مربوطه، محوطهسازی مجموعه فرهنگسرا را هرچه سریعتر به اتمام برساند و در این خصوص شهردار قایم شهر ساز و کار و فرآیندهای اجرایی مربوطه را تسهیل کند تا پس از تجهیز آمفیتئاتر مجموعه، این پروژه فاخر تا پایان خردادماه آماده افتتاح و بهرهبرداری با حضور وزیر راه و شهرسازی شود.
در این جلسه همچنین بر ضرورت توسعه زیرساختهای فرهنگی در قائمشهر تأکید شد. با توجه به اینکه این شهرستان با جمعیتی قابل توجه و ۱۰ شهر تابعه هنوز از داشتن سینما یا آمفیتئاتر محروم است، راهاندازی این فرهنگسرا نقش مهمی در ارتقای فعالیتهای فرهنگی و هنری منطقه خواهد داشت.
در ادامه، استفاده از ظرفیتهای سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان اراضی پشتیبان برای اجرای پروژههای بازآفرینی شهری در منطقه نیز مورد تأکید قرار گرفت تا روند توسعه و نوسازی بافتهای شهری با سرعت بیشتری دنبال شود.
