به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کاظمیان دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با محمدصادق معتمدیان استاندار، علیرضا زاکانی شهردار و مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، مصوبه شورا را با موضوع نحوه اقدام در خصوص املاک دارای کاربری تثبیت شده آموزشی تهران اعلام کرد.
بر اساس این مصوبه، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۵ مصوبه مورخ ۱۲ آبان ۱۴۰۴ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران (بند۱۳ صورتجلسه شماره ۷۲۰ کمیسیون ماده ۵) با موضوع " نحوه اقدام در خصوص املاک دارای کاربری تثبیت شده آموزشی تهران " را با توجه به صورتجلسه مورخ ۶ بهمن ۱۴۰۴ کمیته فنی شماره ۱ مورد بررسی قرار داد و با توجه به مصوبه مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ شورایعالی پیرامون تأکید ریاست جمهور مبنی بر لزوم حفظ سرانه کاربری آموزشی مصوب و رفع کمبودهای مربوط به سرانه این کاربری در شهر و استان تهران، ضمن تسری موضوع به کل استان تهران، به شرح زیر تأیید کرد:
۱. تغییرکاربری مدارس واقع در کاربری آموزشی با مالکیت دولت و سایر نهادهای عمومی غیردولتی و حاکمیتی با هر مساحتی مغایرت اساسی است و در صورتی که اینگونه مدارس در اراضی با سایر کاربری مغایر احداث شده باشد، باید تثبیت کاربری آموزشی درج شود.
۲. در خصوص مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مقرر شد در چارچوب مفاد ماده ۳۲ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی (مصوب۱۴ آذر ۱۳۹۵مجلس شورای اسلامی) و همچنین مصوبه بند ۱۸ صورتجلسه ۶۴۶ کمیسیون ماده ۵ (ابلاغی طی نامه شماره ۱۱۴/۶۷۵۹۲۹ مورخ ۴ مهر ۱۴۰۱)، با رعایت تمامی موازین قانونی و ملاحظات پدافند غیرعامل اگر مساحت ملک ۵۰۰ مترمربع و کمتر باشد و دارای حقوق مکتسبه مسکونی بوده و نامه بلامانع آموزش و پرورش ارائه شود، موضوع صرفاً در کمیسیون ماده ۵ اتخاذ تصمیم شود و در املاک با مساحت بالاتر از ۵۰۰ مترمربع، موضوع باید به تصویب شورایعالی برسد.
