شناسهٔ خبر: 22032 - سرویس جاده‌ای

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

سفر هیئت دولت به استان کرمان/ سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی به کردستان، هرمزگان و خوزستان/ ابلاغ طرح تفصیلی حسن‌آباد تهران/ امضای احداث طرح مشارکتی راه‌آهن سیرجان-کرمان/ برگزاری همایش بین‌المللی سكونتگاه‌های فقیرنشین شهری در کردستان

جاده و ریل سفر هیئت دولت به استان کرمان، معاونین وزارت راه و شهرسازی به استان‌های کردستان، هرمزگان و خوزستان، ابلاغ طرح تفصیلی حسن‌آباد تهران و همچنین امضای احداث طرح مشارکتی راه‌آهن سیرجان-کرمان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

نام استان

استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

قزوین

با توجه به اینکه بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری از سیاست های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی میباشد از طرح های پیشنهادی شهرداری ها در این خصوص که به تایید ستاد بازآفرینی شهری استان رسیده باشد، حمایت خواهیم کرد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از ایمن‌سازی و اجرای عملیات آشکارسازی شش دهانه تونل در آزادراه قزوین - رشت خبر داد.

 

همدان

 

مدير ساخت وتوسعه راههاي اداره كل راه وشهرسازي استان همدان از چهار خطه نمودن محور سامن- بروجرد در شهرستان ملاير خبر داد.

کردستان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت با اشاره به اینکه تمامی مسوولان و برنامه‌ریزان كشور در صدد فراهم كردن زمینه‌های لازم برای رفع و كاهش مشكلات و نابسامانی های شهری در سطح كشور هستند گفت: رفع مسائل مربوط به سكونتگاه های غیر رسمی و فقر شهری، كاری عظیم و بزرگی بوده و نیازمند عزم ملی است.

نشریه شهر و شهروند ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی استان کردستان با محوریت بررسی حاشیه‌نشینی در سنندج، مریوان، سقز و بانه منتشر شد.

تهران

با پی‌گیریهای مستمر و مجدانه اداره راه و شهرسازی دماوند سند تك برگی شش دانگ پلاك ۷۵ اصلی كیلان اخذ شد.

سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران سیاست‌های چهارگانه این مدیریت در سال ۹۵ را تشریح نمود.

طرح تفصیلی شهر حسن آباد استان تهران با استناد به ماده ۵۱ آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی ابلاغ شد.

آذربایجان غربی

به مناسبت مبعث پیامبر اكرم (ص) فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی پلدشت با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیركل راه و شهرسازی استان، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، مسئولان جمهوری نخجوان و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

عملیات زیرسازی، ریل‌گذاری و احداث تقاطع‌های راه آهن مهاباد – نقده؛ قطعه چهار از طرح ملی ساخت راه آهن مراغه – ارومیه به طول ۲۵ کیلومتر، ۹۹ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

کرمانشاه

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: عدم كنترل تناژ مخصوصا در بازارچه‌های مرزی آسیب جدی به سطح راه‌های استان وارد می‌كند

مازندران

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی مازندران استفاده از ظرفیت‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را فرصتی برای توسعه استان دانست.

سیستان و بلوچستان

با همت راهداران و پليس راه در ايام نوروز امسال در مقايسه با نوروز ۹۴ كاهش ۳۷ درصدی آمار تلفات انسانی در صحنه تصادف در محورهای جنوب استان سيستان و بلوچستان را داشته است.

۱۲۵۵ کیلومتر روکش آسفالت فوگ سیل در راههای روستایی شهرستانهای حوزه استحفاظی راه و شهرسازی ایرانشهر اجرا شده است.

اصفهان

پروژه بزرگراهی کلیشاد – اسلام آباد – گیشی بطول ۲۷ کیلومتر و باند دوم هرند – کوهپایه بطول ۵/۴ کیلومتر به افتتاح شد.

ایمان طاهر ضمن تشریح اقدامات انجام شده در طرح مسکن مهر گفت: ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان اصفهان موجود است که با شرایطی راحت‌تر از مسکن مهر به متقاضیان واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه تشکیل یگان حفاظت از اراضی استان گفت: ماموریت یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن، رفع تصرف از کلیه املاک و اراضی و اموال منقول و غیرمنقول و انجام اقدامات پیشگیرانه در همه این زمینه‌هاست.

کرمان

مدیركل فرودگاه‌های استان كرمان از اجرای ۱۶۵ پروژه عمرانی در پنج فرودگاه استان کرمان خبر داد و گفت: حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد آنها به مرحله اجرا رسیده است و تا پایان خرداد ماه به طور كامل به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از احداث طرح مشارکتی راه‌آهن سیرجان-کرمان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه احداث این خط مهم ریلی امروز در حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به امضا می‌رسد.

مرکزی

مدیر فرودگاه اراك گفت: پرواز اراك به اردبیل و سپس به استانبول از اول خرداد ماه با همكاری شركت هواپیمایی تركیه آغاز می‌شود.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: اصلی‌ترین و مهمترین عامل کاهش تصادفات بحث فرهنگ‌سازی است.

هشت و نیم کیلومتر باقیمانده از عملیات تعریض و چهارخطه کردن محور لامرد- رکن آباد پایان یافت.

خوزستان

سرپرست معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: هفته گذشته برای بررسی شرایط جاده‌های سیل‌زده خوزستان به استان سفر کردیم و شرایط نامساعد شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوشتر و شوش و بخشی از اهواز را دیدیم و برآورد خسارت شد.

دفاتر گذرنامه بنادر امام خمینی(ره) و شادگان به منظور تسهیل و تسریع در ورود و خروج دریانوردان ایرانی و خارجی شناورهای متردد به این بنادر با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان نوسازی و تجهیز شده و فعالیت خود را به صورت مطلوب آغاز نمودند.

هرمزگان

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: هرمزگان به عنوان استانی که در ورودی کشور قرار دارد نقش اساسی در توسعه و حمل و نقل کشور دارد.

کهگیلویه و بویر احمد

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران واقع در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ پروژه عمرانی بخش راه و شهرسازی در مناطق مختلف گچساران در دست اجراست.

گلستان

رئیس شورای حمل و نقل گلستان از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری فاز یك كمربندی گرگان در هفته دولت سال ۹۵ خبر داد و گفت: قطعه یك كمربندی گرگان از ورودی شهر سرخنكلاته شروع و بعد از عبور از این شهر به روستای امیرآباد و در محل تقاطع محور گرگان به آق قلا به اتمام می‌رسد.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گلستان با اشاره به رشد شهرنشینی در شهرها، گفت: برای مدیریت و رسیدگی هر چه بیشتر شهرها در آینده، به یك برنامه‌ریزی هدفمند نیاز داریم.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به آمار تعهد شده استان برای ساخت واحدهای مسكن مهر، گفت: در استان گلستان ساخت ۵۲ هزار و ۲۴۴ واحد مسكن مهر تعهد شده بود كه با تحویل ۴۲ هزار و ۸۵۲ واحد تا پایان سال ۹۴، فقط ۱۸ درصد از این تعهدات باقی مانده است.

لرستان

شهرام ملکی عصر شنبه در جلسه شورای مسکن لرستان با اشاره به اینکه بناست در سال ۹۵ عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۷۱۳ واحد مسکن مهر در لرستان انجام شود، گفت: دوهزار و ۳۵۰ واحد بدون متقاضی در استان وجود دارد که هزار و ۸۱۳ مورد از آن‌ها مشکل‌دار هستند.

یزد

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه ۴۶۶۸ واحد مسکن مهر تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۳۷۷ واحد مسکن مهر در استان یزد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی استان یزد گفت: استفاده از تكنولوژی جدید برای بالا بردن كیفیت ساخت راه‌ها و كاهش هزینه‌های اجرایی عملیات راهسازی به عنوان مهم‌ترین گام‌ها برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی مد نظر است.

گیلان

عملیات اجرایی آزاد راه رشت – قزوین در محدوده توتکابن به رودبار که از اواسط فرودین ماه به علت نشست زمین در سطح جاده مسدود شده بود، آغاز شد.

اردبیل

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اردبیل از تکمیل سایت مسکن مهر ۶ شهرستان در این استان خبر داد و گفت: پرونده مسکن مهر اردبیل تا شهریورماه امسال بسته خواهد شد.