شناسهٔ خبر: 220639 - سرویس استان‌ها

مدیریت بی‌وقفه حمل‌ونقل در «جنگ رمضان»/ رشد ۵۰ درصدی جابه‌جایی کالای اساسی از بنادر کشور به مقصد یزد

رستگاری راهداری یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از تداوم بدون وقفه خدمات حمل‌ونقل کالا و مسافر در استان طی دوره «جنگ رمضان» خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همراهی بخش خصوصی، هیچ‌گونه اخلالی در جابه‌جایی کالا به‌ویژه کالاهای اساسی در استان ایجاد نشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، محمد رستگاری اظهار کرد: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در دو حوزه راهداری و حمل‌ونقل فعالیت ویژه‌ای در ایام جنگ داشت و تمرکز اصلی در بخش حمل‌ونقل، بر تأمین و جابه‌جایی کالاهای اساسی بود که با همکاری صنوف مربوطه و هماهنگ با مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی، زنجیره حمل کالا در استان به‌صورت پایدار حفظ شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به حمله دشمن به پایانه بار افزود: با وجود مشکلاتی که پس از این حادثه ایجاد شد، فرآیند اعلام بار به‌صورت فیزیکی و مجازی در سطح استان ادامه داشت و صدور بارنامه‌ها با روندی مناسب انجام شد. ضمن اینکه در این مدت، حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور به مقصد استان یزد حدود ۵۰ درصد رشد داشت.

رستگاری پیرامون حمل و نقل مسافران، اذعان کرد: در روزهای جنگ، انتقال مسافران بدون هیچ‌گونه نارضایتی انجام شد و با وجود محدودیت‌ها، روزانه به بیش از ۵۰ مقصد از مبدا شهرستان یزد سرویس‌دهی برقرار بود. هرچند حجم مسافران به دلیل شرایط خاص کشور کاهش یافت؛ اما خدمات این بخش با همکاری صنف حمل‌ونقل مسافر تداوم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه راهداری نیز همه نیروها در حالت آماده‌باش کامل قرار داشتند و با توجه به تهدیدهای موجود علیه پل‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای، راهداران به‌صورت شبانه‌روزی در راهدارخانه‌ها و تجهیزات لجستیکی نیز در نقاط حساس مستقر شد تا در صورت لزوم در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تأمین تردد اقدام کنند.

رستگاری در پایان خاطرنشان کرد: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات به وجود آمده در ایام جنگ تحمیلی سوم، هم‌اکنون بیش از ۵۰ کارگاه راهداری در سطح استان فعال است و خدمات این حوزه بدون وقفه ادامه دارد.