شناسهٔ خبر: 22075 - سرویس استان‌ها

امير امينی خبر داد:

اختصاص ۸۰۰ ميليارد ریال برای ساخت و ايمنی جاده‌های آذربايجان غربی

بازدید معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي از اختصاص ۸۰۰ ميلياردريال براي ساخت و ايمني جاده‌های آذربايجان غربی خبر داد و گفت: ۲۶۰ كيلومتر راه امن و استاندارد در شبكه راههاي آذربايجان غربي ساخته مي شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان غربي، امير اميني در بازديد از محور تمرچين- پيرانشهر- نقده- محمديار با اعلام اين خبر گفت: سال گذشته ۴۰۰ ميليارد ريال براي پروژه هاي حوزه راه هزينه  شده و ۴۰۰ ميليارد ريال از محل اسناد خزانه براي مطالبات پيمانكاران پرداخت شده است.

وي با اشاره به گستردگي شبكه راههاي استان گفت: در حال حاضر ۲۶۰ كيلومترآزادراه، بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي در محدوده راههاي استان احداث مي شود.

اميني از شروع دوباره طرح ساخت محور تمرچين- پيرانشهر- نقده- محمديار خبر داد و گفت: با توجه به كوهستاني و سخت گذر بودن اين محور بايد طرح كلي از مرز تمرچين تا محمديار به طول ۹۰ كيلومتر طراحي و اجرا شود.

معاون برنامه ريزي و حمل و  نقل وزير راه و شهرسازي، مشاركت سرمايه گذاران محلي براي شروع دوباره اين طرح را راهگشا دانست.

حذف ۷ نقطه پرحادثه در جاده اروميه- اشنويه

معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي از تخصيص ۱۰۰ ميلياردريال براي حذف ۷ نقطه پرحادثه در محور اروميه- اشنويه خبر داد.

اميني ادامه داد: قير موردنياز جهت اصلاح نقاط پرحادثه محور اروميه- اشنويه به ارزش ۳۰ ميليارد ريال تامين خواهد شد.

وي بر اجراي مراحل ايمن سازي محورها قبل از بهره برداري تاكيد كرد و گفت: سالانه ۲۰تا ۳۰ هزار ميليارد ريال جهت ايمن سازي، روكش آسفالت، اصلاح علايم و حذف نقطه پرحادثه در جاده هاي كشور هزينه مي شود.

معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي به همراه مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي، فرمانداران شهرستانهاي پيرانشهر و نقده از محور تمرچين- پيرانشهر- نقده- محمديار بازديد كردند.

بازديد از آزادراه ارومیه- تبریز و محور اروميه- اشنويه از ديگر برنامه هاي سفره دوروزه معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي و هيئت همراه به استان است.