شناسهٔ خبر: 220840 - سرویس استان‌ها

آغاز برنامه‌ریزی هدفمند برای ارتقای ایمنی جاده‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان

ایرانشهر نخستین نشست تخصصی اجرای طرح راهداری محوری در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، نخستین نشست تخصصی برنامه‌ریزی اجرای طرح راهداری محوری به ریاست عبدالهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان و با حضور معاونین و روسای ادارات تابعه برگزار شد.

 عبدالهی اظهار داشت: این نشست تخصصی با رویکردی کاملاً کارشناسی و مبتنی بر اولویت‌بندی نقاط پرحادثه، به‌منظور ارتقای سطح ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده‌ای در محورهای جنوب استان برگزار شد.

 وی با تأکید بر اهمیت اجرای دقیق طرح راهداری محوری تصریح کرد: این طرح با تمرکز بر مدیریت یکپارچه راه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و اجرایی موجود، نقش مؤثری در افزایش ضریب ایمنی، تسهیل تردد و ارتقای سطح خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای خواهد داشت.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان ادامه داد: در قالب این طرح، اقدامات مختلف راهداری از جمله راه‌اندازی گشت‌های مستمر، رفع آب‌شستگی‌ها، انجام عملیات خاکریزی در نقاط آسیب‌دیده، هدایت آب‌های سطحی به سمت آبروها، ساماندهی حریم راه‌ها و افزایش ایمنی و دید کافی در محورهای مواصلاتی انجام می‌شود.

 عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای منسجم و مرحله‌ای برنامه‌های مصوب این نشست، با نظارت مستمر و ارزیابی عملکرد در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد و نتایج آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سطح محورهای ارتباطی جنوب استان ملموس خواهد بود.