به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، روحاله محسنزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی از فعالیت ۷۵ دوربین نظارتی در شبکه راههای استان خبر داد و افزود: در یک سال اخیر تعداد دوربینهای نظارتی تقریباً به دو برابر افزایش یافته که نشان از جهش بهرهگیری از سامانههای هوشمند نظارتی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی دارد.
وی اظهار داشت: تجهیز راهها به سامانههای هوشمند جادهای، نقش مهمی در مدیریت و کنترل جریانهای ترافیکی ایفا میکند و میتواند با بهبود نظم ترافیکی، تسهیل در ترددها و تسریع در خدمات رسانی به کاربران جادهای ایجاد کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مرکزی ارزش ریالی سامانههای نظارتی تصویری موجود در شبکه راههای ارتباطی استان را برابر ۲۲۵ میلیارد تومان برشمرد و گفت: امسال در نظر داریم همچنان اقدامات ویژهای در توسعه سامانههای هوشمند جادهای بخصوص در زمینه دوربینهای ثبت تخلف سرعت به انجام برسانیم.
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۱ دوربین ثبت تخلف سرعت در جادههای استان فعال هستند و برابر پیگیری صورت گرفته از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور قرار است ۲۸ دوربین جدید نیز در محورهای مواصلاتی استان نصب شود.
به گفته محسنزاده با این تلاشها و کارویژههای صورت گرفته، استان مرکزی در رتبه اول هوشمندسازی راهها در کشور قرار گرفته که امیدواریم نقش مهمی در مدیریت ترافیکی راههای استان داشته باشد.
