به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه کمیته ارتقای کیفیت قطارهای مسافری با حضور مدیرکل و معاون اداره کل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن و نمایندگان انجمن صنفی شرکتهای مسافری برگزار شد.
این نشست با هدف بررسی راهکارهای بهبود کیفیت خدمات در بخش حملونقل ریلی مسافری، ارتقای مستمر سطح خدمات و افزایش هماهنگی میان راهآهن و شرکتهای فعال این حوزه در سال ۱۴۰۵ تشکیل شد.
در این جلسه، سید محسن طباطبایی مدیرکل برنامهریزی و نظارت بر خدمات مسافری راهآهن، از فعالیتها و خدماترسانی همه شرکتهای مسافری در دوره جنگ تحمیلی سوم قدردانی کرد و نقش این شرکتها را در حفظ تداوم خدمترسانی به مسافران حائز اهمیت دانست.
وی همچنین درباره مسئولیت شرکتها در حوزههای فرهنگی و مسئولیت اجتماعی در قبال مسافر، ارائه خدمات به آنان، آموزش حین خدمت و رسیدگی به وضعیت ظاهری و داخلی قطارهای مسافری، توضیحاتی ارائه و بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر شرکتها برای ارتقای بهرهوری در بخش مسافری تأکید کرد.
در ادامه این نشست، عملکرد کمیته ارتقای کیفیت در قطارهای مسافری بررسی و اعلام شد که هشت دستورالعمل و آییننامه در این زمینه تهیه و ارائه شده است؛ اسنادی که با هدف بهبود کیفیت خدمات، ارتقای رضایت مسافران و ساماندهی هرچه بهتر فرآیندهای اجرایی در ناوگان مسافری تدوین شده است.
