شناسهٔ خبر: 221255 - سرویس مسکن و شهرسازی

دیدار نماینده کهنوج با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با موضوع بهسازی معابر در شهرهای جنوب کرمان

دیدار نماینده کهنوج با گلپایگانی در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، موضوع تخصیص قیر و تسریع در روند بهسازی و آسفالت معابر شهری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری  ایران در نشست منصور شکرالهی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی با عبدالرضا گلپایگانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که با هدف پیگیری مطالبات قیر شهرداری‌های حوزه انتخابیه برگزار شد، بر ضرورت تأمین و تخصیص قیر برای اجرای پروژه‌های بهسازی و ساماندهی معابر تاکید شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام آمادگی کامل این شرکت اظهار داشت: به هر میزان قیر که درخواست شود، در صورت بارگذاری صحیح و کامل مستندات و اطلاعات مربوطه در سامانه، تخصیص انجام خواهد شد و هیچ محدودیتی نداریم.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موانع در فرآیند دریافت سهمیه قیر، عدم ارایه مستندات کامل از سوی برخی شهرداری‌هاست و بر لزوم تکمیل و ثبت دقیق مدارک در سامانه‌های مربوطه تأکید کرد.

بر اساس ضوابط موجود، شهرداری‌ها موظف‌اند حداکثر تا دو سال پس از دریافت قیر، صورتجلسات مصرف و گزارش عملکرد مربوطه را به شرکت بازآفرینی شهری ایران ارائه کنند.

گلپایگانی با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ای منطقه جنوب کرمان گفت: اگر این شعاری که درباره پس‌کرانه دریا، اقتصاد دریا محور و ارتباط میان کرانه و پس‌کرانه مطرح می‌شود به‌درستی عملیاتی شود، می‌تواند جنوب کرمان را متحول کند؛ چرا که این منطقه تنها حدود ۱۰۰ کیلومتر با دریای آزاد فاصله دارد.

منصور شکرالهی در پایان این دیدار بر لزوم تسریع در روند اداری و همکاری شهرداری‌ها برای تکمیل مستندات تأکید کرد و گفت: شهرستان کهنوج به همراه شهرستان رودبار جنوب از مناطق مهم و در حال توسعه این استان به شمار می‌رود. پیگیری تأمین قیر و بهسازی معابر در این مناطق، نقش مهمی در ارتقای زیرساخت‌های شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان خواهد داشت.