شناسهٔ خبر: 22134 - سرویس مسکن و شهرسازی

معصوم تشریح کرد:

جزئیات زمان بررسی پرونده تخلفات پدیده شاندیز در دیوان عالی/ حکم قبلی خلاف بیّن شرع تشخیص داده شد

حسین معصوم مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: رئیس قوه قضائیه با درخواست اعاده دادرسی پرونده پدیده شاندیز از سوی وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد که فردا موعد رسیدگی به این پرونده در دیوان عالی کشور است.

حسین معصوم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تشکیل جلسه اعاده دادرسی پرونده پدیده شاندیز اظهار کرد: شکایتی که وزارت راه و شهرسازی علیه برخی مدیران پدیده شاندیز کرده و منجر به صدور قرار منع تعقیب از سوی دادگستری خراسان رضوی برای متهمان این پرونده شده بود، پرونده تخلفات پدیده شاندیز بار دیگر به درخواست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از رئیس قوه قضائیه و به استناد ماده ۱۸ سابق قانون آیین دادرسی که خواستار اعاده دادرسی شده بود، به جریان افتاد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از آنکه آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پرونده را بررسی کرد، بار دیگر پرونده را به دیوان عالی کشور ارجاع داده و با درخواست اعاده دادرسی موافقت کرد که این پرونده ساعت ۹ صبح فردا یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در شعبه ۲۳ دیوان عالی کشور مستقر در قم مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی در پاسخ به این پرسش که آیا مستندات شاکیان برای درخواست اعاده دادرسی و احتمال صدور حکم علیه متهمان کافی است؟ گفت: قطعا مستندات و مدارک مندرج در پرونده آنقدر کافی بوده که رئیس قوه قضائیه حکم پیشین را خلاف بیّن شرع و قانون تشخیص داد و با درخواست اعاده دادرسی از سوی وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد. همچنین از آنجایی که آیت‌الله آملی لاریجانی حکم سابق را خلاف بیّن شرع تشخیص داد، به نظر می‌رسد در دادرسی مجدد ملاحظاتی از سوی قضات دیوان عالی کشور در نظر گرفته شود.