به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی، پروژه ساختمان الحاقی درمانی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مراغه که یکی از مطالبات مهم مردم شریف منطقه در حوزه سلامت بود، در روز ۳۰ اردیبهشت ماه طی مراسمی رسمی با حضور مقامات ملی، مسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی و نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهرهبرداری میرسد.
با همت متخصصان سازمان مجری، این ساختمان درمانی که نقش مهمی در ارتقای شاخصهای درمانی منطقه دارد، با زیربنای ۳ هزار و ۸۴۶ مترمربع و ظرفیت ۷۸ تخت جدید در سال گذشته تکمیل و تحویل وزارت بهداشت شد که اکنون با تجهیز نهایی، آماده خدمترسانی به عموم مردم است.
برای احداث این مرکز درمانی اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با توجه به نوسانات اقتصادی و ارزشگذاری روز زیرساختهای عمرانی، ارزش اعتباری فعلی این بنا بالغ بر ۵۴۷ میلیارد تومان برآورد میشود.
این پروژه شامل بخشهای تخصصی و درمانی منطبق بر آخرین استانداردهای بیمارستانسازی است که افتتاح آن توسط مقامات ملی و استانی، نشاندهنده عزم جدی دولت چهاردهم در تکمیل پروژههای نیمهتمام و توسعه عدالت در سلامت است.
گفتنی است با بهرهبرداری از این بخش الحاقی، ظرفیت و توان عملیاتی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مراغه به طور چشمگیری افزایش یافته و به ۲۳۸ تخت میرسد که بر این اساس بار مراجعات درمانی در جنوب استان آذربایجان شرقی تعدیل خواهد شد.
