شناسهٔ خبر: 22145 - سرویس شرکت‌ها

نقشینه خبر داد:

افزایش تدریجی دما تا پایان هفته/ گردوغبار فردا میهمان ناخوانده خوزستانی‌ها

گرمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع گرمای شدید در اهواز و دمای ۴۴ درجه در روز سه‌شنبه هفته جاری در این شهر خبر داد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آب و هوا اظهار کرد: امروز بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت و تنها در ساعات پایانی امروز در البرز مرکزی و فردا در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی آب و هوای سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا به دلیل وزش باد شدید در خلیج فارس و تنگه هرمز این مناطق موّاج هستند و انتظار داریم این وزش شدید باد در خوزستان موجب وقوع پدیده گرد و غبار شود.

وی با بیان اینکه در طول این هفته تا روز سه‌شنبه روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: در تهران بیشینه دمای هوا امروز به ۳۰، فردا ۳۱، دوشنبه ۳۲ و سه‌شنبه تا ۳۳ درجه می‌رسد. اهواز هم پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا در طول هفته به ۴۴ درجه برسد.

نقشینه خاطرنشان کرد: برای تهران در ۳ روز آینده هوای صاف تا کمی ابری در صبح‌ها و افزایش ابر در بعدازظهرها پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه کمینه دمای فردا صبح پایتخت ۲۰ درجه خواهد بود./