شناسهٔ خبر: 22161 - سرویس جاده‌ای

برگزاری سمینار تخصصی طراحی و ساخت تونل با حضور وزیر زیرساخت حمل‌ونقل ایتالیا

تونل سمینار تخصصی"طراحی و ساخت تونل ها، آنالیز تغییر شکل کنترل شده در سنگ و خاک" با حضور وزیر سابق زیرساخت و حمل و نقل و نماینده فعلی مجلس سنا ایتالیا و مدیرعامل یکی از شرکت های مطرح بین‌المللی ایتالیا در زمینه خدمات مشاوره مهندسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سمینار تخصصی"طراحی و ساخت تونل ها، آنالیز تغییر شکل کنترل شده در سنگ و خاک" با سخنرانی پروفسور پیتزو لوناردی استاد اسبق دانشگاه‌های فلورانس و پارما، وزیر سابق زیرساخت و حمل و نقل و نماینده فعلی مجلس سنا ایتالیا و جوزپه لوناردی مدیرعامل شرکت راک سویل برگزار شد. شرکت راک سویل پروژه های مهمی را در ۵ قاره جهان انجام داده و یا در حال انجام است.

سخنرانی های این سمینار حول دو محور طراحی و ساخت تونل به روش ADECO- RS و تعریض تونل ها بدون توقف ترافیک از طریق روش نانزو ( Nazzano Methode ) انجام شد. در این سخنرانی ها به روش‌های جدیدی که توسط پرفسور لوناردی ابداع شده منجمله روش حفر تونل از طریق آنالیز تغییرات کنترل شده که به ADECO- RS مشهور است اشاره شد. در این روش با تحکیم اولیه جبهه کار در صورت نیاز، در هر شرایط زمین شناسی به صورت تمام مقطع می‌شود عمل حفاری را انجام داد.

علاوه بر این تعریض تونل های قدیمی برای افزایش تعداد خطوط راه یا راه آهن در حالیکه وقفه ای در تردد وسایل نقلیه ایجاد نمی شود از طریق روش نازانو(Nazzano Methode) می‌تواند انجام پذیرد.