به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، ظهر امروز نشست شورای مسکن شهرستان گرمسار به ریاست علی همتی فرماندار گرمسار و با حضور سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان و نمایندگان دستگاه های اجرایی در سالن فرمانداری شهرستان گرمسار برگزار شد.
در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به روند تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: گروهبندی متقاضیان در سایت ۱۵ هکتاری البرز برای ساخت واحدهای خودساز بهزودی آغاز میشود و مقدمات اجرایی این طرح در حال انجام است.
حسینی طباطبایی با بیان اینکه نقشههای اجرایی آمادهسازی این اراضی در مرحله بررسی کارشناسی قرار دارد، افزود: پس از تایید نهایی، عملیات اجرایی آمادهسازی سایت آغاز خواهد شد تا متقاضیان بتوانند در سریعترین زمان وارد مرحله ساخت شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: روند تامین زمین و آمادهسازی اراضی در شهرستان گرمسار با هدف پاسخگویی به نیاز متقاضیان نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت با جدیت دنبال میشود و دستگاههای خدماترسان نیز برای تامین زیرساختهای مورد نیاز پای کار هستند.
وی با اشاره به ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن در سایت ۲۰ هکتاری کَرَند، بیان کرد: حدود ۲۵۰ متقاضی نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در این اراضی ساماندهی شدند و عملیات آمادهسازی سایت در روزهای اخیر آغاز شد.
وی تاکید کرد: اجرای طرحهای مسکن در گرمسار تنها به تامین زمین محدود نیست و توسعه زیرساختهایی مانند شبکه فاضلاب، آسفالت معابر و خدمات شهری بهصورت همزمان در دستور کار قرار دارد تا واحدهای مسکونی در شرایط مناسب به متقاضیان واگذار شود.
اجرای شبکه فاضلاب در شهر جدید ایوانکی، بازپسگیری اراضی از متقاضیان در اراضی ۸ هکتاری لجران گرمسار، آسفالتریزی اراضی لجران و واگذاری اراضی به متقاضیان نهضت ملی مسکن ایوانکی از دیگر مباحث مطرحشده در جلسه بود.
