شناسهٔ خبر: 22180 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد:

۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج نیاز است

بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۲۳۸ تختخوابی یاسوج نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی كهگيلويه و بويراحمد، پژمان نیک اقبالی در بازدید از بیمارستان ۲۳۸ تختخوابی یاسوج افزود: امسال بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی به این طرح اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته پیشرفت کاری بیمارستان ۲۳۸ تختخوابی یاسوج از ۶۳ درصد در سال ۹۳ به ۸۳ درصد در پایان سال ۹۴ رسیده است.

نیک اقبالی گفت: پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح در یک سال قابل قبول است اما به لحاظ زمانبندی کلی میزان پیشرفت این بیمارستان روند مطلوبی نداشته است.

وی عنوان کرد: مسئولان راه و شهرسازی و پیمانکار باید با تعامل و جدیت بیشتری در تکمیل این طرح تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل تاخیر در روند اجرایی این طرح را کمبود اعتبار اعلام کرد.

نیک اقبالی ادامه داد: سال ۹۴ بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبار طرح‌های ملی برای بیمارستان ۲۳۸ تختخوابی یاسوج پیش‌بینی شده بود که از این میزان ۵۵ میلیارد آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اتمام طرح‌های با پیشرفت کاری بالای ۸۰ درصد در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان در آینده نزدیک این طرح ملی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز نبود نقدینگی و کمبود اعتبار، نداشتن پارکینگ، بدهی به پیمانکاران و آزمایشگاه مکانیک خاک را از دلایل تاخیر در روند اجرایی این طرح اعلام کرد.

حسن فدایی اختصاص ندادن اعتبارهای پیش‌بینی شده از محل ماده ۱۸۰ و اعتبارهای ملی به این طرح را از دیگر عوامل تاخیر در تکمیل این پروژه دانست.

وی بیان کرد: درصورت تامین اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

بیمارستان ۲۳۸ تختخوابی یاسوج در زمینی به مساحت سه هکتار و زیربنای ۲۵ هزار مترمربع ساخته شده است 

این بیمارستان دارای هشت اتاق عمل، سه اتاق زایمان، یک اتاق عمل اورژانس، چهار بخش اصلی داخلی، جراحی، زنان و کودکان است.

در این بیمارستان امکانات تخصصی و فوق تخصصی شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه،CCU و ICU پیش‌بینی شده است .