به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، محمد جواد کولیوند استاندار سمنان با همراهی سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی، میثم قدمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و جمعی از مسئولان شهرستانی از روند احداث باند دوم محور آستانه-دیباج بازدید کرد.
در این بازدید مشکلات مرتبط با ورودی شهر کلاتهرودبار جهت افتتاح و بهرهبرداری از ۸/۵ کیلومتر از مسیر بررسی و هماهنگیهای لازم جهت تسریع در بهرهبرداری پروژه بهعمل آمد.
استاندار سمنان در حاشیه این بازدید با اشاره به وجود برخی اختلافات فنی و اجرایی در بخشهایی از پروژه از جمله همپوشانی مسیر پلها، بلوار و اصلاحات هندسی گفت: این موارد باید در کوتاهترین زمان و با هماهنگی کامل دستگاههای مسئول تعیین تکلیف شود تا روند اجرای پروژه دچار توقف یا تأخیر نشود.
وی بر ضرورت اجرای فوری اقدامات ایمنی در محور تأکید کرد و افزود: تکمیل نصب علائم، نیوجرسیها و خطکشی مسیر باید با همکاری دستگاههای راهداری، پلیس راهور و پیمانکار در اولویت قرار گیرد تا ایمنی تردد در مسیر تضمین شود.
استاندار سمنان در پایان با تأکید بر اینکه تسریع در اجرای عملیات و هماهنگی دستگاهها یک ضرورت جدی است تصریح کرکد: با رفع نواقص، تکمیل اقدامات ایمنی و اجرای دقیق برنامه زمانبندی، راه چشمهعلی- کلاتهرودبار تا پایان خردادماه به بهرهبرداری میرسد.
گفتنی است، محور چشمهعلی- کلاتهرودبار بخشی از پروژه احداث باند دوم محور آستانه-دیباج بهطول ۲۵ کیلومتر است که از سال ۱۳۹۸ عملیات ساخت آن آغاز شد تا تردد در قسمت دیگری از مسیر ترانزیتی شمال بهجنوب (بندرامیر-بندرعباس) تسهیل شود.
