شناسهٔ خبر: 221920 - سرویس شرکت‌ها

کسب جایگاه ممتاز و رتبه برتر بهره‌وری توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در میان شرکت‌های دولتی

فرشید کریمی مدیر دفتر برنامه و بودجه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با ابراز خرسندی از دستاوردهای اخیر، اعلام کرد که این شرکت موفق شده است رتبه " عالی" را در ارزیابی بهره‌وری سال ۱۴۰۴ از آن خود کرده و در میان شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، جایگاهی ممتاز و پیشرو کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، فرشید کریمی مدیر دفتر برنامه و بودجه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت در آستانه روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، در میان کلیه شرکت‌های دولتی، کارنامه‌ای درخشان در ارزیابی عملکرد خود به ثبت رسانده است.

کریمی با اشاره به این‌که این امتیاز، حاصل اجرای دقیق نظام‌نامه سنجش بهره‌وری خدمات کلیدی دولت و همچنین پایبندی به ضوابط قانون برنامه هفتم توسعه است افزود: رشد شاخص‌های بهره‌وری در دو سال اخیر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بازه زمانی سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳، رقم چشمگیر ۲۴.۵ درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: این رشد خیره‌کننده که ناشی از بهبود معنادار عملکرد عملیاتی است، از سه محور اصلیِ رشد 24.9 درصدی در شاخص ستانده، رشد ۶ درصدی مصارف واسطه و استفاده کارا و اثربخش از افزایش دارایی‌های ثابت جاری شرکت حاصل شده است.

وی با تحلیل عوامل اصلی این موفقیت، افزایش درآمد عملیاتی، رشد ارزش ستانده و بهینه‌سازی نیروی انسانی (کاهش تعداد کارکنان رسمی و قراردادی) را از دلایل کلیدی ذکر کرد که توانسته‌اند اثرات هزینه‌ای ناشی از افزایش دارایی‌ها را تعدیل کنند.

کسب جایگاه ممتاز و رتبه برتر بهره‌وری توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در میان شرکت‌های دولتی


عملکرد کم‌نظیر در شاخص‌های کارایی و تحول رقومی

مدیر دفتر برناهه و بودجه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به جزئیات جدول امتیازات  گفت: شرکت ما در بخش کارایی، سقف کامل امتیاز را کسب کرده است. همچنین در بخش‌های استقرار چرخه بهره‌وری، پیروی از آیین‌نامه و تحول رقومی نیز عملکردی بسیار خوبی داشته که نشان‌دهنده حرکت هوشمندانه شرکت به سمت مدرن‌سازی و انضباط ساختاری است.

نقشه راه آینده، تنوع‌بخشی به خدمات و جذب مشتریان جدید

کریمی با اشاره به ملاحظات و پیشنهادهای مراجع بالادستی، بر ضرورت اجرای راهبردهای جدید تأکید و اظهار داشت: ما در مسیر ارتقای بیشتر، بر تنوع‌بخشی به سبد خدمات، بهبود بازاریابی و جذب مشتریان خارج از مجموعه وزارت راه و شهرسازی از جمله شهرداری‌ها  و مدیریت نیروی انسانی برای رفع گلوگاه‌های کاری و استفاده از ظرفیت برون سپاری بخش خصوصی جهت تسریع در عملیات تمرکز خواهیم کرد تا ظرفیت خالی ۴۹ درصدی شرکت را تکمیل کنیم.

وی همچنین به موضوع شفاف‌سازی اقلام درآمدی و جایگزینی سبد خدمات، به جای ساختار فعلی اشاره کرد و افزود: هدف ما حرکت به سمت بازارهای رقابتی و استفاده بهینه از منابع برای تضمین توسعه پایدار شرکت است.

کریمی با قدردانی از تلاش‌های تمامی مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، این موفقیت را ثمره همدلی سازمانی و رویکرد حرفه‌ای  همکاران شرکت دانست.