به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، علیرضا محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان با بیان اهمیت محور بندرعباس ـ حاجیآباد به عنوان یکی از مسیرهای اصلی ارتباطی جنوب کشور با مرکز و سایر استانها و با تردد روزانه حجم قابل توجهی از ناوگان حملونقل، گفت: نگهداری مستمر، رسیدگی به وضعیت ایمنی و ساماندهی منظر ورودی و خروجیهای شهر بندرعباس از برنامههای مهم راهداری در این محدوده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان اظهار کرد: در راستای اجرای این برنامه، عملیات پاکسازی حاشیه نیوجرسیها از ابتدای حوزه تا دوربرگردان چهچکور و بخشی از باند برگشت به طول ۷ کیلومتر انجام شد و همزمان تسطیح شانه راه نیز در همین محدوده اجرا شد.
محمدی افزود: در ادامه این عملیات، پاکسازی و تسطیح رفیوژ میانی در محدودهای به طول ۸۰۰ متر انجام شد و به منظور بهبود جلوه بصری مسیر و تقویت فضای سبز حاشیه راه، ۲۰ اصله درخت در این محدوده کاشته شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان بیان کرد: شستشوی تابلوهای علائم ایمنی راه در حدفاصل پلیس راه تا دشت امام به طول ۶ کیلومتر انجام شد تا خوانایی و کارایی این علائم برای رانندگان افزایش یابد. وی اضافه کرد: در ادامه این عملیات، رنگآمیزی ۳۰۰ مترمربع از نیوجرسیها معادل ۱۰۰ عدد نیوجرسی و شستشوی ۶۰۰ مترمربع از نیوجرسیها معادل ۲۰۰ عدد در این محور انجام شد که در ارتقای دید بصری تجهیزات ایمنی و ساماندهی حاشیه مسیر مؤثر است.
محمدی با تأکید بر اهمیت صیانت از زیرساختهای جادهای از سوی کاربران راه گفت: حفظ پاکیزگی حاشیه راهها، پرهیز از ریختن زباله در مسیرهای جادهای و توجه به علائم و تجهیزات ایمنی از سوی رانندگان و مسافران نقش مهمی در نگهداری بهتر راهها و افزایش ایمنی تردد برای همه کاربران جادهای دارد. وی افزود: این عملیات با استفاده از تجهیزات و ماشینآلات راهداری شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، کامیونت، دستگاه جاروی مکانیزه و خودروهای سبک و با مشارکت بیش از ۳۰ نفر از نیروهای راهداری در ورودی و خروجیهای شهر بندرعباس در حال انجام است.
