به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، پل ۹ دهانه ۲۰ متری ماشنگی در بخش رودخانه شهرستان رودان با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان و سیدعبدالکریم هاشمی نخلابراهیمی نماینده مجلس شورای اسلامی به بهرهبرداری رسید.
محمد آشوری استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به نقش این پروژه در تقویت ارتباطات جادهای شرق استان گفت: استمرار دسترسی جادهای میان شهرستانها و روستاها یکی از مؤلفههای مهم توسعه متوازن است و اجرای پروژههایی مانند پل ماشنگی مستقیماً در کاهش گسستهای ارتباطی و افزایش ایمنی تردد نقش دارد.
وی این محور را که ارتباط میان بخش رودخانه، شهر زیارتعلی و شهرستان حاجیآباد را پوشش میدهد، حیاتی دانست و افزود: این مسیر در زمان بارندگی دچار اختلال میشد و بهرهبرداری از این پل، پایداری شبکه ارتباطی منطقه را به شکل محسوسی افزایش داده است.
در ادامه این مراسم، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان با بیان اینکه در طراحی و اجرای پل ماشنگی، نیاز واقعی ساکنان منطقه و تکرار قطع ارتباط در زمان بارندگی مبنای اصلی تصمیمگیری بوده تا پیوستگی تردد در تمام فصول حفظ شود، اظهار کرد: همزمان با بهرهبرداری از این پل، ۶ کیلومتر از مسیر طرفین نیز آسفالت و بهسازی شد تا اتصال پایدار میان شهرستان رودان و شهرستان حاجیآباد تقویت شده و مسیر دسترسی مردم این دو شهرستان به شکل ایمن و روان برقرار باشد.
این پروژه مسیر ارتباطی ۲۶ روستا و آبادی دهستان مسافرآباد بخش رودخانه شهرستان رودان را تحت پوشش قرار میدهد؛ محدودهای با جمعیتی بیش از ۱۸ هزار نفر که در سالهای گذشته در زمان بارندگی با اختلال در تردد مواجه بود. با بهرهبرداری از پل ماشنگی، یکی از نقاط حساس انسداد فصلی در شرق هرمزگان برطرف شده و ارتباط پایدار میان شهرستان رودان و شهرستان حاجیآباد تقویت شده است.
