شناسهٔ خبر: 222041 - سرویس استان‌ها

راه اندازی ۸ سامانه هوشمند ثبت تخلف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان

ابراهیم عبدالهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از راه اندازی ۸ سامانه هوشمند ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی جنوب استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، ابراهیم عبدالهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از راه اندازی ۸ سامانه هوشمند ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی جنوب استان خبر داد و گفت: این سامانه‌ها در ادامه اجرای طرح توسعه سامانه‌های هوشمند نظارت ترافیکی و با اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

 وی افزود: توسعه زیرساخت‌های نظارت هوشمند در جاده‌ها یکی از اقدامات مؤثر در مدیریت ترافیک و ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی به شمار می‌رود و راه‌اندازی این سامانه‌ها با هدف افزایش دقت در پایش تردد وسایل نقلیه و ارتقای انضباط ترافیکی انجام شده است.

 عبدالهی با اشاره به نقش فناوری‌های نوین در کنترل تخلفات رانندگی اظهار داشت: بهره‌گیری از این تجهیزات هوشمند علاوه بر افزایش دقت در کنترل ترددها، می‌تواند نقش مهمی در کاهش رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقای فرهنگ رعایت قوانین در میان رانندگان داشته باشد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان در پایان با اشاره به گستردگی شبکه راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توسعه سامانه‌های نظارت هوشمند در شبکه راه‌های جنوب استان یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و تلاش می‌شود با گسترش این زیرساخت‌ها، شرایط ایمن‌تری برای سفرهای جاده‌ای فراهم شود.