به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، ۸ پروژه زیرساختی و خدماتی بازآفرینی در ۵ شهرستان استان خراسان جنوبی با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال به طور رسمی به بهرهبرداری میرسد.
این پروژهها با هدف محرومیتزدایی، ارتقای کیفیت زندگی و توازن بخشی به خدمات شهری در محلات هدف (بافتهای فرسوده، تاریخی و سکونتگاههای غیررسمی) طراحی و اجرا شدهاند.
بخش مهمی از این پروژهها به توسعه فضاهای جمعی اختصاص دارد. در این راستا، دو «خانه محله» بزرگ در شهرستانهای سرایان (محله امید) و قاین (محله خونیکیها) با زیربنای مجموع ۱۱۰۰ مترمربع افتتاح خواهد شد. این مراکز با رویکرد توانمندسازی ساکنان و ارائه خدمات فرهنگی-اجتماعی، گامی مهم در جهت عدالت اجتماعی در بافتهای ناکارآمد محسوب میشوند.
ارتقای ایمنی و رفاه در مرکز استان
در شهرستان بیرجند، سه پروژه کلیدی آماده افتتاح است، فاز سوم ساماندهی آبهای سطحی محله موسیابنجعفر جهت پیشگیری از بحرانهای فصلی، احداث و تجهیز پایگاه خدمات اجتماعی در محله کارگران با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و تبدیل آرامستان متروکه دکتر ناصح در محله ۱۷ شهریور به بوستانی مدرن جهت افزایش سرانه فضای سبز.
نهضت بهسازی معابر در شهرستانهای مرزی و تاریخی
در ادامه این سفر، پروژههای بهسازی، کف سازی و سنگفرش معابر در شهرستانهای درمیان (شهرهای گزیک و قهستان) و شهرستان خوسف (محله میانده) به بهرهبرداری میرسد. این اقدامات با هدف بهبود سیمای شهری، تسهیل در تردد شهروندان و احیای هویت محلات قدیمی صورت گرفته است.
عدالت در توزیع منابع؛ محور بازآفرینی شهری
عبدالرضا گلپایگانی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در آستانه سفر سه روزه به خراسان جنوبی بر تداوم سیاستهای حمایتی دولت در نوسازی بافتهای فرسوده تاکید کرد و گفت : اجرای این ۸ پروژه نشاندهنده نگاه همهجانبه به مقوله بازآفرینی توسط دولت چهاردهم و خدمت به مردم در اقصی نقاط کشور است.
