به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسای از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، جلسه ای مشترک با هدف افزایش همکاری های فی مابین با معاونت علمی و فناوری و با هدف ایجاد ظرفیتهای فناورانه در مرکز، با حضور سیدمحمدجواد صدری مهر معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان به همراه تعدادی از مدیران ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان هوافضا و حمل و نقل شهرسازی، غزال راهب رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مسعود فتحعلی معاون آموزش و توسعه فناوری و شهرام دلفانی معاون تحقیقات و فناوری مرکز، برگزار شد.
در این جلسه راهبردهای اصلی مدنظر مرکز در راستای توسعه فناوری و حوزههای دانش بنیان مشتمل بر ارتباط با شرکتهای دانشبنیان و ظرفیتهای آن، ارتباط با صندوقهای پژوهش و فناوری، استفاده از ظرفیتهای ماده ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان در خصوص اعتبار مالیاتی برای شرکتها با کمک مرکز، مسأله خطرپذیری، دورسنجی، زلزله و فرونشست و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان برای تقویت موارد مذکور، صنعتیسازی و راهاندازی پلتفرم مربوطه به عنوان نقشه راه برای کاربران، استفاده از مدلهای مختلف حمل و نقل در حوزه راه از قبیل هوش مصنوعی و بلاکچینها، استفاده از ظرفیت ساختمانهای نیمهکاره در مرکز برای ایجاد فضای کار اشتراکی شرکتها، انجمنها و نمایشگاههای تخصصی صنعت ساختمان و حمل و نقل اعلام شد.
همچنین در این جلسه صدریمهر معاون توسعه اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری با هدف حمایت از سیاستهای فناورانه مرکز، تغییر نوع نگاه در فرآیندهای فناورانه و زیستبوم فناوری از مالکیت حوزههای فناوری به مدیریت اشاره کرد و به نقشآفرینی شرکتهای دانشبنیانی که TRL بالایی را در صنعت ساختمان و حمل و نقل دارند، اشاره کرد.
در پایان این جلسه مقرر شد طرفین متن توافقنامه ای را برای پیشبرد اهداف تنظیم و نهایی کنند.
