شناسهٔ خبر: 222237 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تاکید کرد؛

تقویت نظارت‌های هوشمند و صیانت از حقوق رانندگان؛ اولویت اصلی حوزه حمل‌ونقل خوزستان

یزدان خسروی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در نشست تخصصی با انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای اهواز، بر لزوم هوشمندسازی نظارت‌ها و برخورد قاطع با تخلفات حوزه حمل‌ونقل کالا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، یزدان خسروی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در این نشست که با هدف بررسی چالش‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار کرد: تعامل سازنده میان سازمان و تشکل‌های صنفی، کلید حل مشکلات پیچیده این حوزه است. خوشبختانه در استان خوزستان و به‌ویژه در شهرک حمل‌ونقل اهواز، شاهد همکاری نزدیکی هستیم که منجر به روزآمدی فرآیندها شده است.

خسروی با اشاره به معضل فرار بار و صدور بارنامه‌های غیرمجاز در مبادی غیررسمی، تصریح کرد: برای صیانت از منافع شرکت‌های قانون‌مدار و رانندگان زحمت‌کش، طرح نصب دوربین‌های نظارتی هوشمند در دروازه‌های خروجی و نقاط استراتژیک در دستور کار قرار دارد. این اقدام با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد تا امکان رصد دقیق ناوگان و شناسایی موارد فاقد بارنامه رسمی فراهم شود.

وی در خصوص چالش‌های مرتبط با عوارض شهرداری‌ها گفت: رانندگان در مقابل پرداخت هزینه‌ها، انتظار دریافت خدمات شایسته و پاسخگویی در زمان بروز مشکلات را دارند. ما به دنبال ایجاد سازوکاری مشخص با شهرداری‌ها هستیم تا ضمن رعایت تکالیف قانونی، چتر حمایتی سازمان راهداری بر سر رانندگان در تمامی موارد نیز حفظ شود.

خسروی تاکید کرد: عدم پرداخت به‌موقع کرایه رانندگان به هیچ عنوان قابل قبول نیست. سامانه شکایات 141 نیز باید به گونه‌ای عمل کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی مطالبات رانندگان باشد.

وی با اشاره به اهمیت برقراری عدالت در نرخ‌گذاری، به موضوع سامانه هوشمند IGSپرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار، بررسی دقیق فرمول‌های محاسباتی در این سامانه و تطبیق آن با نرخ‌های توافقی و واقعیت‌های عملیاتی حوزه حمل‌ونقل است.