شناسهٔ خبر: 222251 - سرویس استان‌ها

بازدید مدیرکل دفتر امور املاک سازمان ملی زمین و مسکن از اراضی دولتی در خرم‌آباد

نریمانی لرستان در راستای صیانت از اراضی دولتی و تسریع در روند تثبیت مالکیت، مدیرکل دفتر امور املاک سازمان ملی زمین و مسکن با همراهی جمعی از کارشناسان، از پلاک‌های تحت تملک سازمان در شهرستان خرم‌آباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، سلیمی نوری، مدیرکل دفتر امور املاک سازمان ملی زمین و مسکن، با حضور در استان لرستان و بازدید میدانی از پلاک‌های تحت تملک اداره کل در شهرستان خرم‌آباد، از نزدیک در جریان وضعیت ثبتی این اراضی قرار گرفت.

حمید نریمانی، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، در حاشیه این بازدید اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت در سال جاری، تعیین تکلیف پرونده‌های ثبتی و رفع موانع حقوقی در پلاک‌های تحت تملک دولت است.

نریمانی در ادامه با تأکید بر اهمیت حفاظت از انفال افزود: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد تک‌برگ (کاداستری)، گامی اساسی در جهت جلوگیری از هرگونه تعرض به اراضی دولتی و تسهیل در مدیریت دقیق این املاک است. در همین راستا، حضور سلیمی نوری و هیئت همراه، فرصت مغتنمی بود تا چالش‌های ثبتی موجود به صورت میدانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان تصریح کرد: با همکاری و پیگیری‌های دفتر امور املاک سازمان ملی زمین و مسکن، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تسریع در روند صدور اسناد تک‌برگ برای پلاک‌های شناسایی شده در خرم‌آباد انجام شده است و امیدواریم با این اقدامات، ضریب امنیت مالکیت دولت در این اراضی به میزان قابل توجهی ارتقا یابد.

شایان ذکر است در این بازدید، راهکارهای فنی و حقوقی لازم جهت رفع مشکلات ثبتی و تسریع در فرایند مستندسازی اراضی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.