به گزارش پایگاه خبری وزارت را و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، عبدالرضا گلپایگانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در مراسم بهرهبرداری از ۸ پروژه بازآفرینی شهری و ۸۰ واحد مسکونی نوساز در بافتهای فرسوده خراسان جنوبی گفت: بخش مهمی از این پروژهها به توسعه فضاهای جمعی اختصاص دارد. در این راستا، دو «خانه محله» بزرگ در شهرستانهای سرایان (محله امید) و قاین (محله خونیکیها) با زیربنای مجموع ۱۱۰۰ مترمربع افتتاح شد. احداث این مراکز با رویکرد توانمندسازی ساکنان و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، گامی مهم در جهت عدالت اجتماعی در بافتهای ناکارآمد محسوب میشود.
وی افزود: همچنین در شهرستان بیرجند، سه پروژه کلیدی افتتاح شد؛ فاز سوم ساماندهی آبهای سطحی محله موسیبنجعفر، با هدف رفاه و بهداشت ساکنان محله، احداث و تجهیز پایگاه خدمات اجتماعی در محله کارگران با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی، و تبدیل آرامستان متروکه دکتر ناصح در محله ۱۷ شهریور به بوستانی مدرن، با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهر بیرجند، از دیگر پروژههای افتتاحشده بود.
گلپایگانی در ادامه گفت: پروژههای بهسازی، کفسازی و سنگفرش معابر در شهرستانهای درمیان (شهرهای گزیک و قهستان) و شهرستان خوسف (محله میانده) نیز به بهرهبرداری رسید. این پروژهها با هدف محرومیتزدایی، ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سرانههای خدمات شهری در محلات هدف طراحی و اجرا شدهاند و بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی را به خود اختصاص دادهاند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در سفر سهروزه به خراسان جنوبی، بر تداوم سیاستهای حمایتی دولت در نوسازی بافتهای فرسوده تأکید کرد و گفت: افتتاح ۸۰ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده کل استان نیز نشان از اجرای منظم سیاستهای تشویقی نوسازی بافت فرسوده در خراسان جنوبی دارد.
