شناسهٔ خبر: 222297 - سرویس استان‌ها

بهره‌برداری از طرح مجتمع ادارات شهرستان باشت در کهگیلویه وبویراحمد پس از ۱۲ سال انتظار

مجتمع ادارات باشت ساختمان مجتمع ادارات شهرستان باشت با حضور حمیدرضا خان محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش ، و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، امروز پنجشنبه هفتم خردادماه پس از ۱۲ سال انتظار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد) علی پارسایی مدیرکل راه و شهرسازی، کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در آیین افتتاح این پروژه اظهار داشت: ساختمان مجتمع ادارات شهرستان باشت یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی استان به شمار می‌رود که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۲ آغاز و امروز پس از ۱۲ سال، با تلاش دولت چهاردهم و در فضای وفاق و همدلی، به بهره‌برداری رسیده است.

پارسایی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت سه هزار و ۹۵۰ متر مربع احداث شده و دارای ۲هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا در چهار طبقه است. 

وی بیان کرد:همچنین در این مجموعه ۵۰ اتاق اداری، ۲سالن جلسات شامل یک سالن ۴۰ متری و یک سالن ۱۲۰ متری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با بهره‌برداری از این مجتمع، ۱۲ اداره و دستگاه اجرایی شهرستان در یک مجموعه متمرکز مستقر خواهند شد که این امر ضمن تسهیل ارائه خدمات به مردم، موجب کاهش مراجعات پراکنده و ارتقای بهره‌وری اداری خواهد شد.

پارسایی ادامه داد: ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعیت هلال احمر، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این مجتمع مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یکهزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده ، تصریح کرد: مطالبات باقی‌مانده پروژه حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است که پیگیری لازم برای تأمین و پرداخت آن انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: در مجموع پنج قرارداد برای تکمیل این مجتمع منعقد شده که سه قرارداد مربوط به محوطه‌سازی و تکمیل ساختمان، یک قرارداد مربوط به آسانسور و یک قرارداد نیز مربوط به تأسیسات، شیرآلات و سیستم شوفاژ بوده است.

پارسایی افتتاح این پروژه را نمونه‌ای از اهتمام دولت چهاردهم به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و تأکید کرد: رویکرد دولت بر پایه وفاق، همدلی و خدمت‌رسانی مؤثر به مردم است.

شهرستان ۲۲هزار نفری باشت در جنوب شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.