شناسهٔ خبر: 22231 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد در شمال‌غرب/ پدیده گرد و غبار در جنوب‌غرب و غرب و هشدارِکاهش دید در آن مناطق

هوا شناسی - رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد از وزش باد شدید برای امروز در جنوب‌غرب و غرب و برای فردا در پایتخت خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: برای امروز به دلیل عبور امواجی از شمال‌غرب کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور، بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. این شرایط با شمالی‌شدن جریانات بر روی سواحل دریای‌خزر هم در آن سواحل و هم در شمال‌شرق کشور سبب بارش‌های پراکنده می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا در جنوب‌غرب و پاره‌ای نقاط از مناطق غربی کشور، باد و گرد و خاک رخ می‌دهد که می‌تواند موجب کاهش دید و کیفیت هوا شود.

گودرزی ادامه داد: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای‌خزر، ارتفاعات البرز می‌تواند در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، وزش باد و رعد و برق و وزش باد را ایجاد کند. همچنین در روز چهارشنبه در برخی نقاط مرکز، شمال‌شرق و شرق کشور در ساعات بعدازظهر، بارش‌های پراکنده را داریم.

وی در پایان گفت: آسمان تهران صاف است و برای ساعات بعدازظهر امروز، وزش باد را داریم اما فردا در پایتخت، وزش باد نسبتا شدید را خواهیم داشت. ۳۵ درجه سانتیگراد حداکثر دمای پایتخت است و فردا کمینه دما ۲۱ درجه خواهد شد. در روزهای آتی همچنان هوای گرم را در پایتخت خواهیم داشت. /