شناسهٔ خبر: 222344 - سرویس استان‌ها

اجرای ۲۳۰ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

خط کشی ۲۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی دو ماه گذشته خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محسن حسنی فر رئیس اداره ایمنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: طی دو ماه گذشته، عملیات خط کشی با اولویت محورهای اصلی و شریانی در ۲۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با صرف ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: تا پایان سال در صورت تامین اعتبار، ۳ هزار کیلومتر از محورهای استان خط کشی خواهد شد.

حسنی فر اظهار کرد: خط کشی محورها با هدف ارتقاء ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه به‌ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش تصادفات جاده ای انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی علاوه بر اجرای خط کشی، ۵۰۰۰ مترمربع علائم افقی و خط نوشته اجرا، ۳۱۰۰ عدد علائم عمودی تعمیر و ۲ کیلومتر حفاظ ایمنی نصب و تعمیر شده است.