به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، یوسف وطنخواه رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای شهرستان بندرلنگه با اشاره به تداوم عملیات راهداری در محورهای غرب استان، گفت: اقدامات عمرانی و نگهداری با هدف ارتقای ایمنی تردد، بهبود زیرساختهای جادهای و افزایش آمادگی مسیرها در دستور کار قرار دارد.
وطنخواه بیان کرد عملیات رفع آبگرفتگی، تنقیه و لایروبی آبنمای لولهای در محور روستایی نخلمیر انجام شد تا روانآبها به شکل مناسب هدایت و احتمال آسیب به مسیر در زمان بارندگی کاهش یابد. وی ادامه داد پاکسازی و لایروبی پلهای واقع در محور بندرلنگه – بستک نیز انجام شده است تا با جلوگیری از انسداد دهانهها و تسهیل عبور جریان آب، ایمنی این محور ارتباطی حفظ شود.
وی افزود: شانهسازی، پاکسازی و اصلاح شیب شیروانی در محور بندرلنگه – بستک اجرا شد که در ساماندهی حریم راه، افزایش پایداری شیبها و بهبود میدان دید رانندگان اثرگذار است.
وطنخواه ادامه داد: شانهسازی و تعریض رمپ سهراهی ارمک نیز با هدف بهبود دید رانندگان، تسهیل تردد و کاهش احتمال بروز حوادث انجام شد.
وی اظهار کرد عملیات شانهسازی محور بندرلنگه – بندرخمیر نیز با هدف افزایش پایداری حریم راه و ارتقای شرایط عبور و مرور اجرا شده است.
وطنخواه در پایان گفت: برنامههای نگهداری و ایمنسازی راهها به صورت مستمر ادامه دارد تا زمینه تردد ایمن و روان کاربران جادهای در محورهای شهرستان و مسیرهای ارتباطی غرب استان فراهم شود.
