به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان) وحید قابلی، سرپرست معاونت راهداری ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان اظهار داشت: طی دوماه گذشته، اجرای عملیات گسترده خطکشی ۶۵۰ کیلومتر از راههای شریانی، اصلی و فرعی استان با هدف ارتقای ایمنی ترافیک و افزایش دید رانندگان خطکشی شده است.
قابلی با اشاره به اهمیت خطکشی در افزایش ضریب ایمنی راهها اظهار کرد: خطکشی محورهای مواصلاتی یکی از مؤثرترین اقدامات راهداری در کاهش تصادفات، هدایت صحیح جریان ترافیک و بهبود خوانایی مسیر برای رانندگان به شمار میرود و در همین راستا، عملیات اجرایی در سطح گستردهای از راههای استان کرمان اجرا شده است.
وی افزود: در دو ماه گذشته، ۶۵۰ کیلومتر از راههای استان کرمان بر اساس اولویتبندی انجامشده و با توجه به شرایط ترافیکی و میزان فرسودگی علائم افقی، مورد خطکشی قرار گرفته است. به گفته قابلی، این عملیات در محورهای پرتردد، نقاط حادثهخیز و مسیرهای دارای ترافیک عبوری بالا اجرا شده تا ضمن ساماندهی بصری مسیر، ایمنی کاربران جادهای نیز افزایش یابد.
سرپرست معاونت راهداری ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان با تأکید بر تداوم این روند گفت: برنامهریزی برای استمرار عملیات خطکشی در سایر محورهای استان نیز در دستور کار قرار دارد و تلاش میشود با بهرهگیری از ظرفیت نیروهای راهداری و تجهیزات موجود، بخش بیشتری از شبکه راههای استان در کوتاهترین زمان ممکن تحت پوشش این عملیات قرار گیرد.
گفتنی است هم اکنون دو اکیپ خط کشی در محورهای مواصلاتی شهرستان بم و شهداد در حال اجرای عملیات خط کشی هستند.
