شناسهٔ خبر: 222487 - سرویس استان‌ها

صعود مشترک کارکنان وزارت راه و شهرسازی به قله بینالود در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارکنان وزارت راه و شهرسازی در یک صعود مشترک به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، قله ۳۲۱۱ متری بینالود را به مناسبت گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر فتح کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، گروهی متشکل از ۲۳ نفر از کارکنان وزارت راه و شهرسازی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، سمنان، کرمان و خراسان شمالی، در برنامه‌ای ورزشی-فرهنگی، موفق شدند به قله بینالود صعود کنند.

این برنامه که به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، در روزهای هفتم و هشتم خردادماه به اجرا درآمد.

تیم کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی در روز نخست، حرکت خود را از منطقه «کندول» (واقع در حومه نیشابور) آغاز کرد و پس از طی مسیر در امتداد دره‌های سرسبز و رودخانه‌های فصلی، در جان‌پناهی در ارتفاع ۲۵۰۰ متری مستقر شد. اعضای تیم پس از شب‌مانی و هم‌هوایی، صبح روز هشتم خردادماه، مسیر صعود نهایی را در پیش گرفتند و در نهایت ۲۱ نفر از اعضای تیم موفق شدند بر فراز قله ۳۲۱۱ متری بینالود ایستاده و یاد ایثارگران دفاع مقدس را گرامی بدارند.

جمشید محمدی از ستاد وزارت راه و شهرسازی، به عنوان سرپرست این برنامه، هدایت تیم را بر عهده داشت. همچنین مجید آریانفر و محسن راستگو، همکاران این اداره در این رویداد بودند.

با توجه به شیب‌های قابل توجه مسیر صعود از منطقه کندول، این صعود با رعایت کامل اصول ایمنی، نظم تیمی و مدیریت مناسب سرپرستی انجام شد و تمامی شرکت‌کنندگان در نهایت سلامت، عصر روز هشتم خردادماه به مبدأ بازگشتند. علاوه بر جنبه ورزشی، این صعود نقش مؤثری در تقویت همبستگی و روحیه نشاط سازمانی میان کارکنان وزارت راه و شهرسازی داشت.