شناسهٔ خبر: 22255 - سرویس استان‌ها

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان خبر داد:

ساماندهی دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه جیرفت

فرودگاه جیرفت مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: بخش‌هایی از ایستگاه‌های کمک ناوبری و پلیس فرودگاه جیرفت ساماندهی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان کرمان، محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان با اشاره به ادامه عملیات بهسازی و تجهیز در فرودگاه‌های استان کرمان گفت: در کنار اقدامات بستری صورت گرفته در ارتباط با احداث و تطویل سطوح عوامل پروازی این فرودگاه مهم در جنوب استان با پوشش منطقه‌ای چند شهرستان اطراف از سوئی و نیز جاذبه‌های نادر کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعتی و معدنی، لازم است تا سایر بخش‌های مهم هوانوردی و فرودگاهی نیز برای پوشش و تقارن اجرائی تواما تجهیز و مهیا شود. 

وی با اشاره به بهسازی ساختمان‌های NDB و سانترال فرودگاه جیرفت تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیون ریال ضمن بهسازی داخلی این اماکن با مصالح و معماری نوین اقدام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان از توسعه  اتاق کارگاه الکترونیک نیز خبر داد و ادامه داد: فضای این اتاق نیز به ۴۵ متر افزایش یافته و ۱۵متر افزایش داده شده است.

لازم به ذکر است اعتبار لازم برای این امور ۱۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت بوده است.

وی در ادامه از توسعه فضا و اماکن پلیس آن فرودگاه یاد و تاکید کرد: نظر به ایجاد محیط مناسب‌تر و توسعه فضای خدمت برای پلیس، فضای ۱۷۶متری این یگان به ۲۵۶ متر ارتقاء و با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال توسعه و تجهیز یافت.

نخعی روند بهسازی و ساماندهی دربیشترین تعداد فرودگاه‌های تابع در سطح فرودگاه‌های کشور را صعودی و مستمر خواند.