به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با هدف اجرای سیاستهای ارتقای کیفیت فضاهای شهری، جلسه چهارم راهبردی دفتر معماری در خصوص طرح طراحی شهری خیابان حکیم نزاری بیرجند و بافت پیرامون با حضور سید احمد حسینینیا، مدیرکل دفتر ترویج معماری، طراحی شهری و بافتهای واجد ارزش، نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی به عنوان کارفرما، معاون عمرانی استانداری، شهردار بیرجند، معاون و نماینده وزارت میراث فرهنگی، مشاور و کارشناسان دفتر معماری، روز یکشنبه ۱۰ خرداد در محل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.
با توجه به اهمیت توجه به کیفیت بافتهای تاریخی پروژه حاضر، در چارچوب قرارداد منعقده به شماره ۲۶۲۶۳مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۳میان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به عنوان کارفرما و مهندسان مشاور شهر زیبای خاوران به عنوان مشاور آغاز شده و طبق شرح خدمات تا مرحله ارایه سناریوهای طراحی پیش رفته است.
به منظور پیشبرد و هدایت پروژه در این جلسه، مشاور، ضمن ارائه به تشریح مراحل طرح و همچنین توضیحات تکمیلی درباره رویکرد طراحی، اهداف، راهبردها و سناریوهای طراحی پرداخت. در ادامه، اعضای حاضر در جلسه، ضمن بررسی ابعاد مختلف طرح، و طرح چالش هایی از جمله نبود نقشه پایه و تطویل پروژه ،دیدگاهها و پیشنهادهای اصلاحی خود مبنی بر هماهنگی بین دستگاهها در خصوص اجرایی شدن طرح ،پرهیز از طرحهای موازی، توجه به کیفیت و حضورپذیری و بررسی دقیق راهکارهای ترافیکی را مطرح کردند.
سید احمد حسینینیا مدیرکل دفتر ترویج معماری، طراحی شهری و بافتهای واجد ارزش با ابراز رضایت از کیفیت کلی طرح ارائهشده و تقدیر از زحمات دستگاه های استانی و مشاور، ضمن تأکید بر مؤلفههای اصلی در طراحی شهری با توجه به سابقه تاریخی خیابان حکیم نزاری و بخشی از استخوان بندی شهر و ارتقای کیفیت در محیط جهت حضور پذیری بیشتر و اولویت پیاده مداری ، لزوم هماهنگی بین دستگاه ها جهت پیشبرد طرح و جلوگیری از طرح های موازی و تحقق پذیری اجرایی طرح را نیز مورد تاکید قرار داد.
وی نقش مدیریت استان به ویژه استانداری و همکاری دستگاه های مختلف در تسریع این پروژه را ضروری دانست. در این نشست، مقرر شد، مدارک و مستندات طرح بر اساس چارچوب شرح خدمات تکمیل و ارائه شده و پیگیری پرواز پهپاد جهت تدقیق نقشه پایه در دستورکار قرار گیرد.
