به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن محمدنژاد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این نشست تخصصی، ضمن آسیبشناسی چالشهای پیشروی پروژههای نیمهتمام، بر ضرورت کاهش بازه زمانی اجرا با هدف بهرهبرداری هرچه سریعتر مردم شریف استان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه بهرهوری در اجرای پروژههای زیرساختی، پیوند مستقیمی با ایمنی و رفاه کاربران جادهای دارد، اظهار داشت: هیچگونه تعللی در پیشبرد طرحهای ابلاغی پذیرفته نیست و روسای ادارات موظفاند با نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران و رفع معارضین احتمالی، روند اجرای پروژهها را با اولویتبندیِ «نقاط پرحادثه» و «محورهای شریانی» شتاب بخشند.
وی اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش سفرهای برونشهری، ضرورت دارد تمامی بخشهای اجرایی و عملیاتی با هماهنگی کامل و برنامهریزی دقیق، در مسیر ارتقای ایمنی عبور و مرور و تسهیل تردد مسافران گام بردارند.
در ادامه این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت راههای استان، اقدامات انجامشده در حوزه لکهگیری، شانهسازی، خطکشی، نصب علائم هشداردهنده، ساماندهی نقاط پرحادثه و آمادهسازی راهدارخانهها ارائه شد و بر ضرورت استقرار بهموقع اکیپهای راهداری در محورهای پر تردد و تقویت گشتهای نظارتی تأکید شد.
مدیرکل راهداری استان در پایان خاطرنشان کرد: این اداره کل با بسیج تمامی ظرفیتهای فنی و اجرایی، تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن زمان اجرای پروژهها و افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی استان به کار خواهد بست.
