شناسهٔ خبر: 223099 - سرویس استان‌ها

محورهای مواصلاتی حاجی‌آباد هرمزگان بهسازی و ایمن‌سازی شد

بهسازی و ایمن سازی عملیات گسترده بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی شهرستان حاجی‌آباد با هدف کاهش سوانح رانندگی و ارتقای استاندارد تردد کاربران جاده‌ای توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، ارسطو علیرضایی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان حاجی‌آباد با اشاره به اینکه عملیات بهسازی، لکه‌گیری و ساماندهی محورهای پرتردد این شهرستان با هدف صیانت از حریم راه‌ها و افزایش سطح ایمنی کاربران جاده‌ای طی روزهای اخیر اجرایی شده است، گفت: این عملیات عمرانی در راستای کاهش سوانح رانندگی و ارتقای استاندارد تردد در بزرگراه حاجی‌آباد - بندرعباس متمرکز بود.

وی افزود: در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز، یک پارکینگ جدید و اختلاف سطح موجود در محدوده محور درودی به طول ۸۰۰ متر اصلاح شد و عملیات شانه‌سازی در محور بندرعباس - حاجی‌آباد محدوده گهکم نیز به منظور افزایش ضریب ایمنی خودروهای عبوری به پایان رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان حاجی‌آباد با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی با رویکرد پیشگیرانه در مسیر کوهستانی تنگ‌زاغ فعال بودند، عنوان کرد: ریزش‌برداری در ۳ مقطع حساس، اصلاح شیب شیروانی، جمع‌آوری گاردریل‌های فرسوده و ساماندهی نیوجرسی‌ها در این محدوده انجام شد. همچنین عملیات پاکسازی حریم راه از ضایعات، مرتب‌سازی و آراستگی نیوجرسی‌ها به طول ۲۰۰ متر و شست‌وشوی تابلوهای علائم راهنمایی برای افزایش دید در شب صورت گرفت.

علیرضایی در بخش نگهداری ابنیه و رویه راه به لکه‌گیری آسفالتی با بهره‌گیری از آسفالت گرم در محورهای حاجی‌آباد - سیرجان و حاجی‌آباد - وکیل‌آباد با تناژ ۳ و ۵ تن اشاره کرد و ادامه داد: در عملیاتی ضربتی در محور حاجی‌آباد - بندرعباس، ۲۰ کیلومتر از طول مسیر با هدف جمع‌آوری ضایعات پاکسازی و کج‌شدگی علائم ایمنی اصلاح شد.

وی در پایان با اشاره به تعامل مستمر با پلیس‌راه، از تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری در ایستگاه پلیس‌راه گهکم خبر داد و تأکید کرد که مجموعه راهداری با تداوم این اقدامات، بستری ایمن و روان را برای هموطنان فراهم خواهد کرد.