شناسهٔ خبر: 22312 - سرویس ریلی

یک مقام مسئول در راه‌آهن خبر داد:

افزایش تعداد قطارها به ۶۵ قطار باری و برنامه‌ای تا ۶ ماه آینده

قطار باری مدیركل سیر و حركت راه‌آهن با بیان اینكه اداره كل سیر و حركت درصدد افزایش قطارهای باری و برنامه‌ای است اعلام كرد: تا۶ ماه آینده تعداد رام قطارهای باری و برنامه‌ای از ۵۲ رام به ۶۲ رام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ابراهیم محمدی مدیركل سیر و حركت شركت راه‌آهن با اشاره به این موضوع كه خوشبختانه از ابتدای امسال تا كنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در بحث تن ـ كیلومتر ۵.۵ درصد رشد داشته‌ایم گفت: با رشد ۵.۵ درصد در تن ـ كیلومتر، در تناژ بار نیز به رشد ۱۱.۵ درصد رسیده‌ایم.

وی افزود: در صورتی كه بتوانیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم، به اهداف از پیش تعیین شده راه‌آهن در بخش بار خواهیم رسید.

مدیركل سیر و حركت راه‌آهن عنوان كرد: اداره كل سیر و حركت درصدد افزایش قطارهای باری و برنامه‌ای است به طوری كه تا۶ ماه آینده تعداد رام قطارهای باری و برنامه‌ای از ۵۲ رام به ۶۲ رام خواهد رسید.

محمدی تصریح كرد: تا پایان سال جاری كیفیت قطارهای مسافری و باری افزایش خواهد یافت.

وی افزود: امسال به لحاظ كمی و كیفی وضعیت نیروی انسانی ساماندهی و ارزیابی‌های خوبی در این بخش صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل ریلی اشاره كرد و گفت: خوشبختانه این نمایشگاه با حضور گسترده و جدی‌تر شركت‌های خارجی مواجه بود؛ به طوری كه عمدتا بیشتر شركت‌های حاضر در نمایشگاه در بخش تأمین تجهیزات و قطعات ناوگان فعالند.

محمدی خاطرنشان كرد: ابتكار راه‌آهن در برگزاری این نمایشگاه بسیار قابل توجه است به طوری كه زمینه ارتباط مستقیم صنعتگران با تأمین و تعمیركنندگان قطعات فراهم كرده است./