به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان از نصب و بازسازی ۲۷۰۰ تابلوی علائم ایمنی، اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی در محورهای ارتباطی این استان طی دو ماه گذشته خبر داد.
عبداللهی با تأکید بر اینکه علائم جادهای بهعنوان زبان گویای راهها، نقش مؤثری در افزایش ضریب ایمنی ایفا میکنند گفت: این اقدام در راستای ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه و با تلاش اکیپهای راهداری در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.
وی تقویت علائم افقی و عمودی و بهبود وضعیت حفاظ راهها را از اولویتهای اداره ایمنی و حریم راهها برشمرد و تصریح کرد: نصب این علائم و همچنین تقویت حفاظ محورها علاوه بر هشدار و اطلاعرسانی، سبب ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات جادهای میشود.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمان، بازسازی و نوسازی تابلوهای قدیمی و فرسوده را بخش دیگری از اقدامات این اداره دانست و بیان داشت: با توجه به رویکرد صرفهجویی و استفاده بهینه از علائم عمودی، تعمیر و بازسازی تابلوهای قابل استفاده طی سالهای گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و بخش عمدهای از تلاشها صرف نگهداری و تأمین ایمنی راهها بهمنظور حفظ سرمایههای ملی میشود.
عبداللهی در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف بهعنوان روشی کمهزینه و زودبازده برای کاهش سوانح رانندگی یاد کرد و افزود: با شناسایی نقاط پرحادثه در سال گذشته، اقدامات مؤثری از جمله نصب علائم و تابلوهای فسفری و نصب جداکنندههای میانی جهت ایمنسازی این نقاط صورت گرفته است.
