به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین نشست مشاوران امور بانوان و خانواده حوزه ستادی، سازمانها و شرکتهای تابعه وزارت راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۲۰ خرداد با حضور مهری صفری مشاور وزیر در امور زنان و خانواده و با هدف بررسی مسائل، چالشها و برنامههای راهبردی حوزه زنان و خانواده برگزار شد.
در این نشست، صفری با تأکید بر نقش مؤثر و تعیینکننده بانوان در توسعه سرمایه انسانی، ارتقای بهرهوری سازمانی و تحقق اهداف کلان دستگاه، به تبیین سیاستها، رویکردها و برنامههای حوزه زنان و خانواده پرداخت.
وی اجرای دقیق و اثربخش سیاستهای حمایتی در چارچوب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از اولویتهای اساسی این حوزه برشمرد و بر ضرورت توجه ویژه به نیازها، مطالبات و مسائل زنان سرپرست خانوار تأکید کرد.
مشاور وزیر در امور بانوان همچنین ارتقای جایگاه حرفهای و مدیریتی بانوان، توسعه فرصتهای رشد، توانمندسازی و شکوفایی ظرفیتهای تخصصی زنان، بهرهگیری حداکثری از توانمندیهای بانوان در سطوح مختلف مدیریتی، کارشناسی و اجرایی و فراهمسازی بسترهای مناسب برای افزایش مشارکت مؤثر آنان در فرآیندهای تصمیمسازی و تصمیمگیری را از مهمترین برنامهها و رویکردهای این حوزه عنوان کرد.
در ادامه نشست، مشاوران امور بانوان سازمانها و شرکتهای تابعه ضمن ارائه گزارش اقدامات، برنامهها و دستاوردهای حوزههای متبوع، دیدگاهها، پیشنهادها و مسائل موجود را مطرح کردند و پیرامون راهکارهای اجرایی و مؤثر برای ارتقای جایگاه بانوان، تحکیم بنیان خانواده، بهبود محیط کار، افزایش رضایتمندی کارکنان و اجرای برنامههای حمایتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
این نشست در راستای تقویت هماهنگی و انسجام بین واحدهای تابعه، همافزایی ظرفیتها و تجارب، تبادل دانش و تجربیات موفق و پیگیری مستمر برنامهها و سیاستهای حوزه زنان و خانواده برگزار و بر تداوم همکاریها و تعاملات سازنده در این زمینه تأکید شد.
