به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از گلستان، در جریان سفر علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به استان گلستان، سومین جلسه شورای مسکن استان به صورت محدود با حضور علی اصغر طهماسبی استاندار گلستان و مدیران ارشد استانی با هدف بررسی پروژههای عمرانی، مسکن و توسعه شهری برگزار شد.
در این نشست، آخرین وضعیت طرحهای مسکن و پروژههای عمرانی استان، چالشهای موجود و راهکارهای رفع موانع اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین ظرفیتهای موجود برای تأمین زمین مورد نیاز طرحهای توسعهای و حمایتی مسکن در استان و راهکارهای تسریع در این فرآیند تشریح شد.
یکی دیگر از محورهای اصلی این جلسه، استفاده از ظرفیت سرمایهگذاران و بخش خصوصی برای اجرای پروژههای توسعهای بود.
حاضران بر ضرورت تسهیل حضور سرمایهگذاران، ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت بخش خصوصی و بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی و اجرایی در راستای شتاببخشی به توسعه استان تأکید کردند.
این نشست با حضور اعضای هیئتمدیره سازمان ملی زمین و مسکن، غلامعباس نظرخانی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی، معاونان استاندار و سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان برگزار شد.
