شناسهٔ خبر: 22361 - سرویس جاده‌ای

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تکمیل برنامه ارتقای ایمنی حمل‌ونقل ایران تا شهریور ۹۵/ امضای قرارداد احداث اولین آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی/ رتبه نخست فارس از نظر متوفیان سوانح رانندگی در کشور

آزادراه پردیس تکمیل برنامه ارتقای ایمنی حمل‌ونقل ایران تا شهریور ۹۵ ٬ امضای قرارداد احداث اولین آزادراه ۱۰۰ درصد خصوصی و رتبه نخست فارس از نظر متوفیان سوانح رانندگی در کشور از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

امير امينی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی

۲۶۰ كيلومتر راه امن و استاندارد در شبكه راه‌های آذربايجان غربي ساخته می‌شود.

خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس

آمار تلفات رانندگی استان فارس از سال ۸۵ تا ۹۴ کاهش یافت، اما این روند کاهشی از سال ۹۳ به سال ۹۴ خیلی ملایم بود.

استان فارس از نظر جمعیت رتبه ۱۶ کشوری٬ حجم حمل بار رتبه ۷ کشوری٬ جابه‌جایی مسافر رتبه ۴ کشوری٬ آمار متوفیان رانندگی رتبه اول کشوری٬ آمار تلفات نسبت به میزان تردد در محورهای استان رتبه ۱۴ دهم کشوری و مجموع راه‌های روستایی و شهری رتبه نهم کشوری را در اختیار دارد.

در هفتاد و دومین نشست كمیسیون ایمنی راه‌های كشور مطرح شد؛

شیوه‌نامه مدیریت سامانه اطلاعات جامع حوادث و سوانح حمل و نقل كشور تصویب شد.

"تدوین برنامه ارتقای ایمنی حمل‌ونقل ایران" تا شهریور ماه امسال تكمیل می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی سال ۹۴ تعداد ۱۶ هزار و ۵۸۴ نفر در حوادث رانندگی درون‌شهری، برون‌شهری و راههای روستایی كشته شدند كه سهم تلفات درون‌شهری ۲۶ درصد و برون‌شهری ۶۵ درصد و روستایی ۷ درصد بود. در مجموع آمار تلفات رانندگی سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۲ درصد كاهش را نشان می‌دهد.

مهدی نیکدار رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت

بر اساس بند الف تبصره ۲ مصوبه انتقال٬ احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه اجرایی داشت به دستگاه‌های مربوط منتقل شد و مواردی از وظایف و اختیارات ستاد که نیاز به تصمیم‌گیری و تصویب داشت نیز مشخص شده و آماده ارسال به هیات دولت است.

فرآیند نهایی شدن ساختار و تشکیلات ستاد زمان‌بر است و شاید چند ماهی به طول بینجامد٬ بر همین اساس مقرر شده است که طی توافق‌نامه‌ای با سازمان مدیریت٬ نیروها و ساختار موجود ستاد به صورت موقت در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل قرار گیرد تا مشکلی در پرداخت‌های پرسنلی ایجاد نشود.

محمدجواد عطرچیان مدیر كل دفتر ترانزیت وحمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

​اولين سمينار بين‌المللي مديريت شناسايي مسافر و اسناد قابل خواندن با ماشين، بيومتريك و امنيت مرز، ايكائو، از تاريخ ۲۰ لغايت ۲۲ ارديبهشت ماه با حضور نمايندگان سازمانهای داخلی وخارجی و بيش از ۲۰ كشور جهان و هياتی نيز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در جزيره كيش برگزار شد.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت‌و‌توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل‌کشور

قرارداد مشارکت تامین مالی و احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه ۳۶۵ کیلومتری بندرعباس-کرمان در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان امضا شد. برای اولین بار در کشور، تامین مالی یک آزادراه با حذف آورده دولت به صورت ۱۰۰ درصدی بر عهده بخش خصوصی است.

مهدی نظریان مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب

هفتمین گردهمایی نمایندگان و مجریان ساخت وتوسعه راه‌های منطقه جنوب کشور به میزبانی استان فارس در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار شد.