شناسهٔ خبر: 223648 - سرویس استان‌ها

تأکید سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بر تداوم کنترل اضافه تناژ ناوگان باری

تأکید سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بر تداوم کنترل اضافه تناژ ناوگان باری سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان در بازدید از تیم کنترل و نظارت اضافه تناژ ناوگان باری، بر استمرار پایش ناوگان حمل‌ونقل کالا با هدف حفظ سرمایه‌های ملی، افزایش ایمنی تردد و صیانت از شبکه راه‌های جنوب استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان)، عطاالله منوچهری سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان در بازدید از تیم کنترل و نظارت اضافه تناژ ناوگان باری، بر استمرار پایش ناوگان حمل‌ونقل کالا با هدف حفظ سرمایه‌های ملی، افزایش ایمنی تردد و صیانت از شبکه راه‌های جنوب استان تأکید کرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان با حضور در محل استقرار تیم کنترل و نظارت اضافه تناژ ناوگان باری، از نزدیک روند فعالیت نیروهای نظارتی و نحوه پایش ناوگان حمل‌ونقل کالا را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت نگهداری و حفاظت از زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار کرد: راه‌ها از مهم‌ترین سرمایه‌های عمومی و زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور به شمار می‌روند و حفظ و نگهداری مناسب آن‌ها مستلزم مشارکت و همکاری همه فعالان حوزه حمل‌ونقل است.

منوچهری افزود: حمل بار بیش از ظرفیت مجاز، علاوه بر تحمیل فشار مضاعف به بدنه راه‌ها، موجب کاهش عمر مفید روسازی و افزایش هزینه‌های نگهداری و بازسازی محورهای ارتباطی می‌شود. از این رو، کنترل و نظارت مستمر بر تناژ ناوگان باری به عنوان یکی از برنامه‌های مهم اداره کل در راستای صیانت از شبکه راه‌های جنوب کرمان با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان با تأکید بر نقش این نظارت‌ها در ارتقای ایمنی جاده‌ها خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات حمل‌ونقل کالا، علاوه بر حفظ زیرساخت‌های جاده‌ای، نقش مؤثری در افزایش ایمنی تردد، کاهش خسارات و ارائه خدمات مطلوب‌تر به کاربران جاده‌ای دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش نیروهای راهداری و همکاری فعالان بخش حمل‌ونقل، فرآیند کنترل و نظارت بر ناوگان باری در محورهای جنوب کرمان به صورت مستمر در حال انجام است و این اقدامات زمینه حفظ کیفیت راه‌ها و بهره‌مندی پایدار مردم از شبکه‌ای ایمن، استاندارد و کارآمد را فراهم می‌کند.

منوچهری در پایان ضمن قدردانی از تلاش عوامل کنترل و نظارت اضافه تناژ، بر تداوم این اقدامات در راستای حفظ راه‌ها، ارتقای ایمنی سفرها و خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم تأکید کرد.