شناسهٔ خبر: 223673 - سرویس مسکن و شهرسازی

پیشرفت بیمارستان ۵۴۰ تختی جدید کرمانشاه به ۲۷ درصد رسید

بیمارستان مدیرکل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، از پیشرفت ۲۷ درصدی عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی،  مریم نخعی‌پور، مدیرکل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، از پیشرفت ۲۷ درصدی عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه خبر داد.

به گفته وی، این پروژه ملی که در زمره بزرگ‌ترین طرح‌های درمانی کشور قرار دارد، با زیربنای بیش از ۶۰ هزار مترمربع، نقشی حیاتی در ارتقای شاخص‌های سلامت در منطقه غرب کشور ایفا خواهد کرد.

مدیرکل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری، در جریان بازدید میدانی از روند احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه، ابعاد فنی و اجرایی این طرح را تشریح کرد.

نخعی‌پور با اشاره به مقیاس بالای این پروژه، توضیح داد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۶۰ هزار مترمربع در حال احداث است که از نظر ظرفیت تخت و طراحی معماری، یکی از قطب‌های درمانی تراز اول کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص وضعیت فعلی عملیات عمرانی افزود: در حال حاضر پروژه به پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصدی رسیده است و تیم‌های اجرایی در جبهه‌های مختلف، مشغول تکمیل اسکلت، اجرای وال‌پست‌ها و عملیات دیوار چینی (سفت‌کاری) هستند.

مدیرکل امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری، هویت این پروژه را فراتر از یک بیمارستان محلی دانست و تصریح کرد: بیمارستان جدید کرمانشاه به‌عنوان یک بیمارستان "جنرال" با بخش‌های متنوع و تخصصی طراحی شده است تا بتواند به‌عنوان یک هاب منطقه‌ای، پوشش درمانی وسیعی را برای استان‌های غرب کشور فراهم کرده و بار مراجعات درمانی در این منطقه را به‌خوبی مدیریت کند.

وی افزود: با توجه به پیشرفت کنونی، فاز تکمیلی پروژه به‌زودی توسط مشاور طرح برآورد خواهد شد تا برنامه‌ریزی برای مراحل بعدی عملیات اجرایی و جذب اعتبارات مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.