شناسهٔ خبر: 22372 - سرویس ریلی

رییس دانشكده راه آهن پیش بینی كرد؛

جابه‌جایی ۱۶ میلیون سفر با راه اندازی قطار سریع السیر تهران– قم– اصفهان

جبارعلی ذاکری رییس دانشكده راه آهن گفت: با تكمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان حدود ۱۷ میلیون نفر در سال جابجا خواهند شد و همچنین هندسه مسیر به طوری طراحی شده كه سالانه ۱۶ میلیون سفر برای این مسیر پیش بینی شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ جبار علی ذاكری رییس دانشكده راه‌آهن با اشاره به تجربه كشورهای دنیا در بحث قطارهای سریع السیر ، گفت: بسیاری از كشورهای توسعه یافته با ساخت راه آهن پرسرعت و استفاده از قطارهای پرسرعت توانسته اند گام های بزرگی را در جابجایی مسافران بردارند.

وی افزود: در كشور ایران نیز با توجه به اهمیت كلان شهرهایی چون تهران – قم – اصفهان، و فاصله كوتاه آنها كه نزدیك به ۴۵۰ كیلومتر است ، بهترین گزینه برای راه آهن سریع السیر و قطارهای پرسرعت انتخاب و در حال اجرا است.

ذاكری با بیان اینكه مطابق با بررسی ها و توصیه های uic مناسب ترین راه برای احداث راه آهن سریع السیر را باید شناسایی و در كشور اجرایی كنیم، اظهار كرد: راه آهن سریع السیر به عنوان نماد توسعه یافتگی حمل و نقل ریلی جایگاه بالایی را در بین كشورهای توسعه یافته پیدا كرده است.

رییس دانشكده راه آهن بیان كرد: از سال ۱۹۶۴ به بعد اكثرراه آهن های دنیا برنامه توسعه حمل و نقل ریلی سریع السیر را اجرایی كرده اند و این موضوع در كشور ما مسیر تهران – اصفهان بوده است.

وی عنوان كرد: با تكمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان حدود ۱۷ میلیون نفر در سال جابجا خواهند شد و همچنین هندسه مسیر به طوری طراحی شده است كه سالانه ۱۶ میلیون سفر برای این مسیر پیش بینی شده است .

ذاكری خاطر نشان كرد: با تكمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان ، ۲۲ ست قطار برای این مسیر پیش بینی شده و در افق بلند مدت فاصله زمانی سیر قطار به ۱۰ دقیقه خواهد رسید .