شناسهٔ خبر: 223790 - سرویس ریلی

اعزام بار صادراتی سیمان از طریق ناوگان ریلی استان قم

قطار یک محموله صادراتی سیمان از ایستگاه سواریان راه آهن قم بارگیری و به بندر امیرآباد برای ارسال نهایی به بازارهای هدف آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نخستین محموله صادراتی سیمان، طی آیینی با حضور روح الله ابراهیمی معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری قم، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت مبدا از ایستگاه سواریان راه آهن قم بارگیری و به بندر امیرآباد برای ارسال نهایی به بازارهای هدف آغاز شد.

در حاشیه این مراسم، روح الله ابراهیمی با اشاره به نقش حمل‌ونقل ریلی در تقویت زنجیره تأمین و تسهیل جریان صادرات استان، اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت راه‌آهن قم در انتقال کالاهای تولیدی استان، اقدامی مؤثر در کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و ایجاد مسیرهای پایدار صادراتی است.

وی افزود: فراهم‌شدن امکان صادرات ریلی سیمان از ایستگاههای راه آهن استان به بنادر کشور، می‌تواند زمینه تحرک اقتصادی بیشتر و توسعه فعالیت‌های تولیدی در قم را تقویت کند.

مجید ارجونی مدیر کل راه آهن قم نیز در این آیین با تشریح مزایای توسعه حمل‌ونقل ریلی تصریح کرد: کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، کاهش آلودگی‌ها و آلاینده‌های زیست‌محیطی و همچنین کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای گسترش حمل‌ونقل ریلی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به شبکه ریلی افزود: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر در حال اجراست که تاکنون ۶ کیلومتر از مراحل پایانی آن در حال انجام است که با تکمیل آن یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی و لجستیکی کشور به شبکه ریلی متصل خواهد شد.