به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام) حیدر دشتی پور مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام گفت: طرح توسعه و ارتقای سامانههای هوشمند جادهای استان با هدف افزایش ایمنی تردد، بهبود مدیریت ترافیک و ارتقای نظارت بر محورهای مواصلاتی در دست اجرا است.
وی افزود: بهمنظور افزایش کیفیت تصاویر دوربینهای نظارتی و تکمیل پوشش تصویری محورهای استان برای کنترل ترافیک، پایش شرایط جوی و اطلاعرسانی وضعیت راهها، بهویژه در ایام اربعین حسینی، طرح جامع اصلاح بسترهای ارتباطی و توسعه پوشش تصویری جادههای استان اجرا میشود.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای ایلام ادامه داد: در قالب این طرح، ۱۵ دوربین نظارتی جدید و ۲ سامانه تصویربرداری ثابت (پلاکخوان) در محور مهران و پایانه مرزی در حال اجرا است که با بهرهبرداری از آنها، تعداد دوربینهای نظارتی تصویری استان به ۶۳ دستگاه خواهد رسید.
دشتیپور با اشاره به توسعه سامانههای ثبت تخلف جادهای گفت: طی دو ماه سالجاری ۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای استان نصب و راهاندازی شده و ۲۲ سامانه دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد.
وی تأکید کرد: توسعه زیرساختهای هوشمند حملونقل نقش مهمی در افزایش ایمنی سفرها، کاهش تخلفات رانندگی و مدیریت بهتر ترافیک، بهویژه در مسیرهای منتهی به مرز مهران در ایام پرتردد سال، دارد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای ایلام یادآور شد: هماکنون ۴۲ سامانه ثبت تخلف، ۴۸ دوربین نظارتی تصویری و ۷۴ دستگاه ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان فعال است.
