شناسهٔ خبر: 22388 - سرویس استان‌ها

معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی

عمل گرایی در مبارزه با پدیده زمین خواری

آذربایجان یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان با مهمترین رسالت مبارزه با پدیده زمین‌خواری فعالیت می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل  از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی گفت: یگان حفاظت از سازمان ملی زمین و مسکن یکی از سیستمهای کنترل و نظارت بر اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود

داریوش نصر ادامه داد: لازم است برخورد قانونی متناسب با پدیده زمین خواری و رفع خلأهای قانونی مقابله با این عارضه شوم عملیاتی شود.

وی بر راه اندازی سیستم یکپارچه  آمار و اطلاعات در حوزه اراضی ملی و دولتی تاکید کرد و گفت: دستگاههای اجرایی دخیل در امر حفاظت و حراست از اراضی ملی و دولتی باید یک هدف مشترک ترسیم کنند.

نصر با اشاره به تاثیر منفی تحولات اجتماعی و گسترش شهرنشینی در تخریب تدریجی اراضی ملی و دولتی، تصریح کرد: افزایش جمعیت شهرها و رشد سکونتگاههای غیررسمی زمینه زمین خواری را فراهم می کند که باید ساماندهی حاشیه شهرها در اولویت برنامه های شهری باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خواستار  ارائه پاسخ علمی و عملی برای سوالات پیرامون چگونگی ظهور پدیده زمین خواری و تشریح راههای مقابله با زمین خواری شد.

نصر همچنین بر ارائه برنامه های کارا و مدون در عرصه مقابله با پدیده زمین خواری از سوی یگان حفاظتی سازمان ملی زمین و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد و افزود: عملکرد این حوزه باید به شکل کمی و در بازده‌های زمانی معین اطلاع رسانی شود.