شناسهٔ خبر: 22392 - سرویس بنادر و دریانوردی

مالکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

آغاز نخستین اجلاس همکاری‌های مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند/ توسعه روابط بین‌منطقه‌ای، مهمترین هدف برگزاری اجلاس است

مسعود مالکی مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز نخستین اجلاس همکاری‌های مناطق آزاد حوزه اقیانوس هند در چابهار خبر داد و گفت: توسعه روابط بین منطقه‌ای، مهمترین هدف برگزاری این اجلاس است.

مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز برگزاری نخستین اجلاس بین المللی آیورا(IORA) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در چابهار خبر داد و  گفت: مهمانان شرکت کننده از ۲۱ کشور دنیا با هدف توسعه روابط بین مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند به مدت دو روز در این اجلاس حضور پیدا کرده‌اند.

مالکی مذاکرات درباره مباحث سرمایه گذاری، حمل و نقل، ترانزیت کالا و گردشگری را مهمترین اهداف برگزاری این نشست اعلام کرد و افزود: برگزاری نشست مناطق آزاد عضو اجلاس و ارائه گزارش توسط آنان در راستای بهره‌برداری بهتر، برگزاری میزگردهای اختصاصی در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌های این اجلاس است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنینن افزود: برنامه‌های فرهنگی از قبیل جشنواره اقوام ایرانی (برای معرفی استان سیستان و بلوچستان) و صنایع دستی استان نیز از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که در حاشیه این اجلاس برگزار می‌شوند.

وی افزود: برای برگزاری اجلاس آیورا (IORA) در چابهار بالغ بر ۶ ماه است که در تلاش فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آن هستیم که امروز با فراهم شدن این زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی و شهرستان چابهار شاهد آغاز کار اجلاس هستیم./