شناسهٔ خبر: 224017 - سرویس استان‌ها

افزایش ۴۹ سامانه هوشمند جدید در محورهای خوزستان

دوربین معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از افزایش دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در محورهای استان خبر داد و گفت: امسال با نصب ۹ دوربین نظارتی و ۴۰ دوربین ثبت تخلف، تعداد این سامانه‌ها در جاده‌های خوزستان به ۲۶۹ دستگاه خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محسن حق‌نیا معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: در سال جاری ۹ دستگاه دوربین نظارتی جدید با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال به شبکه نظارت جاده‌ای استان افزوده می‌شود که با نصب این دوربین‌ها، تعداد دوربین‌های نظارتی فعال در محورهای استان به ۶۶ دستگاه خواهد رسید.

وی همچنین از افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای استان خبر داد و افزود: در همین راستا ۴۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال به سامانه‌های موجود اضافه خواهد شد که با بهره‌برداری از آن‌ها، مجموع دوربین‌های ثبت تخلف در سطح راه‌های استان به ۲۰۳ دستگاه می‌رسد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به جایگاه استان در حوزه هوشمندسازی جاده‌ها اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها، خوزستان همچنان در میان سه استان برتر کشور از نظر توسعه و استقرار سامانه‌های هوشمند نظارت جاده‌ای قرار دارد.

وی در ادامه درباره استاندارد نصب دوربین‌ها در کشور توضیح داد: بر اساس استانداردهای کشوری، باید به ازای هر ۱۲ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی یک سامانه نصب شود. با توجه به اینکه استان خوزستان دارای ۱۶۶۸ کیلومتر راه شریانی است، تعداد و پراکندگی سامانه های نصب ‌شده در محورهای استان کاملاً مطابق با استانداردهای ملی است.