شناسهٔ خبر: 224062 - سرویس استان‌ها

ایمن سازی نقاط پرتگاهی در استان تهران

اجرای 4 کیلومتر نیوجرسی در نقاط پرتگاهی محورهای استان تهران جهت ارتقای ایمنی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از اجرای عملیات ایمن سازی نقاط پرتگاهی در ۳ شهرستان به طول ۴ کیلومتر با نصب نیوجرسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، محمد جواد ولیپوری، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: در راستای ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ای و کاهش خطرات ناشی از خروج وسایل نقلیه از مسیر، عملیات نصب نیوجرسی بتنی در نقاط پرتگاهی و حادثه خیز ۳ شهرستان به طول ۴ کیلومتر در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت افزایش ضریب ایمنی محورها به خصوص محورهای پر تردد استان اظهار کرد: در شهرستان رباط کریم – بهارستان محورتهران – ساوه ۲ کیلومتر و همچنین محور تهران- فیروزکوه محدوده امین آباد که یکی از پر تردد ترین محورهای استان محسوب می‌شود ۱ کیلومترو در شهرستان پردیس محور هراز نیز یک کیلومتر عملیات نصب نیوجرسی صورت می‌گیرد.

ولیپوری افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از انحراف و سقوط احتمالی وسایل نقلیه، کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی کاربران جاده ای انجام شده و نقش موثری در کاهش اتفاقات احتمالی در این محور دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خاطر نشان کرد: شناسایی و رفع نقاط پر خطر، اجرای اقدامات پیشگیرانه و توسعه زیر ساخت‌های ایمنی از اولویت‌های اصلی این اداره کل به شمار می‌رود و در همین راستا پروژه‌های متعددی شامل نصب حفاظ‌های ایمنی، بهسازی علائم و تجهیزات ترافیکی، اصلاح نقاط حادثه خیز و ارتقای کیفیت محورهای مواصلاتی استان به صورت مدون در حال اجرا است.

محمد جواد ولیپوری تاکید کرد: نیروهای راهداری به صورت مستمر وضعیت محورهای مواصلاتی را پایش کرده و در صورت نیاز، اقدامات لازم را برای افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور کاربران جاده ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهند داد.