شناسهٔ خبر: 224065 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی عازم قزاقستان شد/ توسعه همکاری‌های ترانزیتی و لجستیکی تهران و آستانه

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر ودریانوردی جمهوری اسلامی ایران و وزارت تجارت وهمگرایی جمهوری قزاقستان وزیر راه و شهرسازی با هدف گسترش تعاملات دوجانبه و تقویت همکاری‌های ترانزیتی در بخش‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی، رایزنی با مقامات عالی‌رتبه این کشور، به قزاقستان سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین ترفع، مشاور وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، با اعلام این خبر اظهار داشت: این سفر با هدف توسعه روابط دوجانبه و ارتقای همکاری‌های زیرساختی در حوزه‌های حمل‌ونقل صورت گرفته است.

دیدارهای دیپلماتیک و رایزنی‌های دوجانبه

بر اساس اعلام رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق در این سفر چهار روزه، با مقامات ارشد این کشور از جمله وزیر حمل‌ونقل جمهوری ارمنستان، وزیر صنعت و ساخت‌وساز، وزیر تجارت و همگرایی و وزیر اقتصاد ملی جمهوری قزاقستان دیدار و در خصوص تقویت همکاری‌های مشترک گفتگو خواهد کرد.

بازدید از زیرساخت‌های کلیدی لجستیکی و بندری

ترفع در ادامه تشریح برنامه‌های این سفر افزود: وزیر راه و شهرسازی در ادامه این برنامه به آلماتی سفر خواهد کرد. بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و مرکز لجستیک «خارگوس»، دیدار با مدیران این منطقه، حضور در مرکز لجستیک آلماتی و نشست با شهردار این شهر از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این سفر است.

وی در پایان بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی سفر خود به بندر آکتائو می‌رود و ضمن بازدید از بنادر «کوریک» و «آکتائو»، با مسئولان این بنادر در خصوص راهکارهای توسعه همکاری‌های بندری دیدار و گفتگو خواهد کرد.